Direktlänk till inlägg 8 oktober 2013

Änglar

Av lynx63 - 8 oktober 2013 08:00


Änglar

  

Tunga steg rister i min själ

Svart som natten utan stjärnor

Ödets ljus är tänt någon vandrar 

Frågor utan svar famlar i intet


Någon sänder bud

    

Kramar den trötta kroppen

Läker sår som blöder

Kylan är inte kall

Grå är färgen


Någon sänder bud

En ängel har svarat

          

Vingklippt men styrkan att gå vidare

Andas friskhet känner tryggheten åter

Livet är en stig med berg eller äng 

Även en dal kan smyga sig på

Så vandra i frid

Med Kärlekens röda färg

    

KRAM

 

     Lynx63 © 

 

 




 
 
Spanaren

Spanaren

9 oktober 2013 07:35

Underbar dikt om vankelmod via att hitta igen sin styrka.
Din tre första rader är bara så *wow* /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

9 oktober 2013 23:46

Ja vet du att det slog mig en sak, jag kan även skriva lite djupare eller vemodigare dikter/lyrik.
Man behöver inte bara skriva om rosor i det gröna, även om det är dom som är sköna *LER* KRAM och tusen tack.

 
tulipaner

tulipaner

10 oktober 2013 16:06

fint min rara vän!
gillar verkligen :andas friskhet känner tryggheten åter!!
nått vi ska göra och verkligen tro på <3
vi skulle verkligen behöva träffas på riktigt tänk så kul:)
och du väntade inte på mig :( men en annan gång,hoppas jag du dyker upp:)

http://tulipaner

lynx63

11 oktober 2013 23:58

Ja då, jag kommer som en gumma i en låda.
Titt ut :)) Ja man behöver känna frihet och trygghet. Det är som balsam för själen.
Kram goa du.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lynx63 - 8 december 2015 16:41

   TJA nu skulle jag vara här och skriva en massa roliga saker. Men nix jag är en förkyld grinig med huvudvärk gnäll tant. Så vi får höras längre fram i vk kram på er alla.    ...

Av lynx63 - 22 september 2015 15:13

HEJ flickor    Jag är inte här så ofta, har vattenproblem som kommer och går. Fick vatten ur brunnen ett litet tag, sen blev det något annat problem. Så nu är man utan vatten igen, får hoppas att det regnar snart så man kan tvätta av sig lite...

Av lynx63 - 9 september 2015 15:57

HEJ vänner!    Med anledning av en bacill, så länkar jag inte till någon mera. Allt för att hindra smittspridning, sen får vi se om PENICILLINET verkar. Må alla få vara friska och krya nu då höstens vindar sveper fram. Lavendel står i full ...

Av lynx63 - 4 september 2015 19:08

HEJ   Vänner!  Nu är det fredag och jag ligger och tittar på en film/serie. Känner mig lat och lite frusen, här har det vart mellan 10-17 grader under dagen. Turbo sover bredvid mig och under sängen snarkar Gunnar. Lana ligger på mina ben...

Av lynx63 - 22 augusti 2015 15:33


HEJ Ja nu ska ni få se något som kom hem till mig idag. HURRA va jag blev glad. Förmodar att någon pippi har kvittrat att jag fyller år imorgon.      Så tusen miljoner med tack från mitt hjärta till era hjärtan. "Familjen A-B/J och Sokko...

Ovido - Quiz & Flashcards