Alla inlägg under februari 2013

Av lynx63 - 23 februari 2013 21:30


 

Turbo sommaren 2012-


Copyright © Gäller för alla mina texter och bilder.

 



   Kaffe och en bok sen är jag nöjd.


Jag har hamnat i ett bok virvel sug, kan inte sluta. Har för 20 år sedan läst hela serien om

Isfolket av Margit Sandemo, många gillar inte den serien. Därför älskar jag den bara mera, mycket historia blandat med häxor pest och annan vidskepelse. När jag för att par dagar sedan packade upp dom från kartongerna så blev jag sugen på att läsa historien igen. En bok har ca 254 sidor, jag tar 2-3 böcker om dagen. 47 st är dom. 


Min dag ser nu mera ut så här.


Står och läser

Lagar mat och läser

Går och läser

Kissar och läser

Ligger och läser


Önskar att man kunde duscha och läsa. 

Ja även köra bil och läsa.

Eller rasta hundarna och få läsa.

Å va livet är underbart "Böcker finns"


Så nu vet ni var jag har tagit vägen, så som den äkta häxa jag är så drar jag mig in i magins värld igen.

Där bodde jag under hela min barndom och tonårsliv, en trygg och varm plats.

Man samlar energi och läker, ha det så bra mina fina vänner. 

Vi ses snart jag är i bok 10 nu.


Kram er vän 


Av lynx63 - 19 februari 2013 16:49

    

 

Solen lyser inte ute men inne, jag har läst alla andras bloggar idag. 

 

Och dom gör mig så glad, alla dagar är inte så goa.

Men dom kan vara go eller kanske ibland bara G...


Men det är okej det ockå, men jag brukar då gå ut bland mina vänners blogg värld.


FÖR ÄR MAN LITE LÅG ELLER DEPPIG

ÄR DET SOM VITAMIN

ATT LÄSA ALLAS

 

IDÉR

TANKAR

ÄVENTYR 0CH

SE ALLA FINA BILDER


KRAM ha en underbar vecka.    

Av lynx63 - 15 februari 2013 17:42

  Tja Spanaren är ju en människovalp med just godhet som förnamn, efternamnet är uppmuntran. "En klippa"

        

TILLIT OCH FÖRTRÖSTAN 

Hur är det uppmuntrar vi varandra? eller springer vi bara runt i livet som en hamster i sitt hjul?

 

 

Tulipaner "fanci" är en annan människovalp med ett hjärta av guld och en värme som känns + helt underbar humor    

 

 

 

Skogsfen sprider sin kärlek i omtänksamhetens tecken, att bry sig om. Djur eller människa spelar ingen roll.      Alla är betydelsefulla.

 

Alla runt mig i denna värld, är helt otroliga på att sprida sin värme på olika sätt. Och det till någon dom aldrig sett, en främling. Applåd och hurra. 


Hade människor bara 8 % av dessa egenskaper som dessa 3 hallongrottor, skulle vi inte ha krig eller dåligt självförtroende.

  

 



Vi är alla lika, men härligt olika.    

Vi behöver kärlekens tålamod, för att ge tilliten plats.  

Vi är inte ensamma, så länge det finns sådana som er.    


KRAM

Av lynx63 - 14 februari 2013 19:08

      KRAMAR till er alla där ute i världen, med eller utan vänner. Ensam eller par, ingen nämnd ingen glömnd.    

 

 

       Kram på ALLA HJÄRTANS DAG

 

Av lynx63 - 10 februari 2013 11:17

          

 

Kan man få vara frisk nu? Eller ska jag lära mig något? Är trött på mitt eget gnäll av att vara sjuk. Men som ni alla kanske förstår, så är jag inte inne varje dag för att skriva eller svara. Kommer mig inte för, så tack för alla ord som ni ger och jag uppskattar att ni kommer även om svaren dröjer.

 

        

 

KRAM TILL ER ALLA 

Av lynx63 - 6 februari 2013 19:03

  

Tavlan heter "Fjärilstorm" och är målad av mig.

Inte fjärilarna.....

Jag målar och har jag något som passar tavlan hamnar dom där.

Copyright © Gäller för alla mina texter och bilder.

 

 

Men ack så pigg jag känner mig, då febern försvann. Som en fjäril i dans fniss, nä jag orkar inget ännu men det kommer. Här har vi snö och fint igen, det är så vackert. Hoppas att ni alla mår bra, snöiga kramar till er alla.


Av lynx63 - 1 februari 2013 19:31

Copyright © Gäller för alla mina texter och bilder.





   

Kissen på rymmen, är åter tillbaka. Snacka om att man är glad, en vän till Spanaren "skogsfen" har skrivit till mig och det gjorde mig så glad. Man är så orolig när någon av djuren inte är här eller är dåliga. Så när någon förstår hur man känner det, värmer det x-tra mycket. Så tack till er alla för att ni bryr er om mig och mina djur, det betyder så mycket ska ni veta. KRAM   



En röd liten kisse på rymmen drog

Matte ropade ja sökte i skog

Men kissen ville inte komma hem

Han hade spring i varje lem

Gråter gör nu matte stort

Då hon tittar på hans kort

Efter fyra dagar man hör ett kvam

Kissen har åter kommit fram

 

Lynx © M 


Ovido - Quiz & Flashcards