Alla inlägg under mars 2013

:)

Av lynx63 - 26 mars 2013 12:31

      


GLAD PÅSK Önskar jag er alla.


Ja nu var det dax igen, med en massa ägg och annat mums. Snart bär det iväg till Blåkulla med mina fina vänner, jag ska till min sjukgymnast först "Torsdag" men sen bär det av. Behöver mjuka upp lederna för att klara av att stiga upp på kvasten förstår ni. *Tulipaner* har hjälpt mig att laga den och även fixat så att hon kan binda fast mig så jag inte trillar av. Fniss Hon här händig min vän " TACK"   

Jag är nu i bok nr 10 för jag försöker läsa lite lugnare så att det finns kvar lite av det goda....

 

KRAMAR till er alla och var rädd om er, för ni är mig så värde fulla.

Av lynx63 - 23 mars 2013 12:23

    


Har nyligen städat fram min fina kvast som jag snart ska ha, den va lite trasig men är nu åter hel.

Så att jag och Gunnar kan ta oss en tur till blåkulla, med sällskap av Tulipaner och hennes kisse.

Fler kan komma med om så önskas, ha en underbar helg och som alla vet så läser jag.

Men här går det undan, är redan i bok nr 8 så jag funderar på att läsa lite långsammare.   KRAM

Av lynx63 - 19 mars 2013 19:13

HEJ alla goa prickar!  


Nu har jag fått alla 15 böckerna som jag beställde i helgen, har redan startat på 1 boken. Trolldom heter den, det passar bra med dessa böcker nu. För snart är det dax att damma av kvasten och fara till blåkulla, "Gunnar är också beredd.  

 

Å vilka tider det va så där runt 1500-1600 talet. Man fick passa sig för att visa vad man kunde, för det blev fasligt varmt om fötterna för en dela av mina medsystrar.   Förmodligen stod jag där själv också, ajaj. Men ack vilken rädsla för det som man inte kunde förklara, skakande att se och läsa denna brist på kunskap.  

Nå nu får ni alla ha en underbar vecka.    

 

Go kramar på er.

Av lynx63 - 18 mars 2013 13:02


Bok 47 klar   


Ja å så va man här, vid slutet. Ingen mer Sagan om Isfolket, denna Marigt Sandemo är unik i sin konst att trollbinda en vid varje bok på olika sätt.

 

Ingen bok är dålig "en mycket svår konst då man skriver en så lång serie som denna." Böckerna går som en bergodalbana, spänningen stiger och sen far man runt i en hisnande orgier av människor och väsen.

 

Man behöver dom lugna bitarna som finns, speciellt för att göra vissa nödvändiga saker som kallas vardagens arbete. Man är som Speedy Gonzales med andan i halsen, mat vad är det? Man vill bara tillbaka, för att få veta vad som händer sen. Hade man inte hundarna så skulle jag nog bara ha legat och läsa dygnet runt. :)

 

Så var du än är fru Sandemo, så ödemjukast bugar jag mig.

Så som ditt Isfolk bugade sig för dom stora. 

 

KRAM till alla där ute   

Av lynx63 - 14 mars 2013 16:25

 

Copyright © Gäller för alla mina texter och bilder.

 

 

 

HEJ alla trofasta vänner 


Ja tanten är snart klar, är nämligen i bok nr 42 och som ni vet så är det 47 st. Men för att ni inte ska bli besvikna så har jag beställt 15 st till, i en annan serie men med samma författare. HAHA  Visst är jag gullig   

Nå ha nu ett underbart veckoslut och vi ses snart. KRAM

Av lynx63 - 7 mars 2013 13:57

Nä nu tycker jag att matte är lite tråkig   hon bara läser och läser. Nåja inte går det någon nöd på oss vi får vår mat, kärlek och promenader med bus. Men i alla fall ?? Jag tycker hon är super tråkig   jag funderar på om det är tid för rymmning!? Men när jag tänker på det så hylar det i hela skinkostymen, för jag älskar min matte mamma. Igår sa hon att nu var hon i bok nr 31 så det rör på sig i alla fall. TACK OCH LOV 

Men jag vet att hon hälsar till er alla och sänder en faslig massa kramar och en å annan bulle.  

 

Gunnar är ute på äventyr igen men kommer hem kl 24:00 & då ska han stångas och gulla så man blir tokig, men då brukar jag bita lite i hans öron och i benen.

   Så efter en sund har han lugnat ner sig. 

 

Vi hälsar också till er alla med lite slirepussar och kurr puffar. KRAM Lana

Av lynx63 - 2 mars 2013 21:24

HEJ jag lever     


Är nu i bok 23 och leker, funderade på om jag kanske har suttit lite underligt då jag har läst. För idag då jag var ute med vov så fick jag nackspärr. Fy bubblan så ont det gör.   men det går över. Vi har storm och soptunnorna flyger som små löv. Hoppas att ni alla har det super duper fint och får en underbar helg.

 

Massor med kramar till er alla från lilla bokmalen.   

Skapa flashcards