Alla inlägg den 29 oktober 2013

Av lynx63 - 29 oktober 2013 22:36


        

Möss ja okej, söta och mjuka men dom ska bo i skogen eller hur?

Men nej dom bor under min diskbänk, idag satt det en liten rackare och tittade på mig med sina små pepparkorns ögon. 

Rackarns så söt.

    

Fastän jag sa "gå hem till mamma" så gick han/hon inte.

Nästa gång jag tittade så var den borta, så jag skurade över allt efter den ludna lilla kanaljen.

  

Går sen och sätter mig i källaren för att vara olydig och tittar strax in i ett par pepparkorns ögon igen.

Men inför mina ögon så kommer det fram något som var betydligt större än den tidigare lilla gynnaren.

  

Fundersamt tittar jag på cigaretten, men den ser ut som vanligt.  

Allvarligt talat flyger tanken på att sluta röka, igenom mitt huvud.

För om jag plötsligt börjar se möss, förvandlas till mutaterade jätte möss. 

Är det både farligt och kanske inte så bra att jag fortsätter synda med rökning.

  

Rökning har inte bara har ihjäl lungor, utan dom ger varelser andra storlekar.

Eller?

Nä för där framför mina ögon växer det fram en fru råtta, att det va en hon syntes på damens figur, stor rund och gravid.

SUCK SUCK

  

Inte kan jag ha ihjäl en gravid råtta, nej nej.

Men hon kan inte bo här heller, vad göra?

Jo denna tant tar bilen åker in och köper en ny mojäng som sänder ut ultraljudsvågor + sprak i el ledningarna. 

Miljön blir blä för alla gnagare.

  

Så utan en massa elaka fällor eller gift, så sände jag den gravida gnagaren från källaren och hennes lilla barnflicka/pojke som bodde i köket, till någon annans diskbänk.

  

Miljövänligt men ack så jag saknar dom.

För finns det något sötare än små ludna bebisar? 

Nä eller hur *FLINAR*

Men jag älskar dom.

  

Kram kram mina små vänner.

Alla vänner, 2 eller 4 benta.

Även 6 & 8 går bra.

Med eller utan svans.

  

    

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards