Alla inlägg den 24 oktober 2013

Av lynx63 - 24 oktober 2013 19:24

 

     

          

 

 

Tjing pling

Igår fick jag ta bilen in till läkaren, mitt gips vred sig.

Ajaj inte så skönt, men nu har jag ett nytt och med mera mjukt i.

Så nu skaver det inte och inte vrider sig gipset heller.


Sköterskan var lite puppig då hon hela tiden meddelade mig,

att det inte var deras linda.

Vem hade lindat detta bandag?

För 3 gången meddelade jag henne, att det var jag.


Gipset vred sig över såret och jag vågade inte bara vrida tillbaka.

Utan lindade av och la gipset rätt.

Tog en ny linda och lindade om handen igen.

Men gipset va för stort, så de ville vrida sig igen.

Därför kommer jag in och betalar 300:- för ett nytt gips.


Det är inte vår linda, nej jag vet. "SUCK"

Det brukar aldrig bli för stort, inte fören om 14 dagar.

Jag orkade inte svara på det.


Men nu är det nya gipset på plats, stiligt, rent och lite kortare.

Helt enkelt underbart, stygnen nej hej.

Det fanns inget som hette, det försluter sig fort.

10-12 dagar, nej nej. Då har man sytt för tajt.

Så du får komma den 4 nov för att ta dina stygn som då har suttit lagom länge.


OKEJ från mig och en stor suck, så mina stygn ska sitta i 19 dagar.

Dom 2 tidigare operationerna fick jag ta 2-4 stygn efter 10 dagar.

Dom var på väg in i såret.

Men jag inbillade mig nog bara.

Det va nog ett spöke som lurade mig att ta bort dom för tidigt.

Eller hur!

 

        

  

 

Kram på er mina goa gräddbullar.

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards