Alla inlägg den 8 oktober 2013

Av lynx63 - 8 oktober 2013 20:53


                                                                          


Här kommer jag, en liten groda som hoppar på en stenlagd gång. Blir lite blöt för det regnar idag, men vad gör det då får man ett gratis bad. Skutt plump skutt plump, titta där är en kompis undra va han eller om det är en hon heter. Bäst att jag skutt plumpar dit och frågar.


- HEJ va heter du? 

- Hej jag heter hopp.

- Å så fint namn, ska vi leka?

- Ja det gör vi, men vad heter du?

- oj förlåt, det glömde jag att säga.

- Mitt namn är full.

- Men så kan man väl inte heta?

- Jo det kan man, jag heter ju så.

- Ja det gör du, men det låter inte så kul.

- Hm nej kanske inte, men jag vet!

Vi sätter ihop ditt och mitt namn,

så blir det nog det bästa namn som finns.

- Ja det gör vi, kom så sticker vi.


Hoppfull skutt plumpar, lika glatt varje dag.

Vilken tur att dom träffades, så att namnet hoppfull blev född. 


KRAM på er alla mina damer. 

    


Lynx63 © 


Av lynx63 - 8 oktober 2013 08:00


Änglar

  

Tunga steg rister i min själ

Svart som natten utan stjärnor

Ödets ljus är tänt någon vandrar 

Frågor utan svar famlar i intet


Någon sänder bud

    

Kramar den trötta kroppen

Läker sår som blöder

Kylan är inte kall

Grå är färgen


Någon sänder bud

En ängel har svarat

          

Vingklippt men styrkan att gå vidare

Andas friskhet känner tryggheten åter

Livet är en stig med berg eller äng 

Även en dal kan smyga sig på

Så vandra i frid

Med Kärlekens röda färg

    

KRAM

 

     Lynx63 © 

 

 




Ovido - Quiz & Flashcards