Alla inlägg under juni 2015

Av lynx63 - 29 juni 2015 15:09

HEJ

  

Idag gör jag detta.

REBUS med lösning.

*FNISS*


  = Gå bandet. + Hundpromenaderna

  = Läser om hur man fyller i vissa papper 

  = Klar

  = KAFFE

  = Tränar händerna /armarna

  = En dusch 

  = Mat i magen

  = Läser en bok


KRAM till er alla   



Av lynx63 - 22 juni 2015 13:49

HEJ

Sockertoppar

  

Ja virrig och prillig är nog alla någon gång var dag.

Igår skulle jag ta fram mina små söta korvar som jag stekt dagen före.

Men någon hade stulit dom?

Jo

Det är sant, ett spöke en hungrig gubbe eller vad?

För jag kan inte ha slarvat bort en hel skål med KORV?!

  Hmmm

En timme senare ska jag använda ugnen.

Döm om min förvåning då det står en skål full med korv där.

Fick leta länge i mitt minneskort, varför och när jag ställde den där.

Men skyldig det var jag. 

Nå hundarna var så glada efter den korvmåltiden

Själv åt vi köttbullsmackor.

Ha det så bra där ute i regn värmen.

    

KRAMIS

Av lynx63 - 15 juni 2015 19:36

Hej 

  

Ja som alla vet så är det snart midsommar i och med det kommer lata goa dagar och mindre tid vid datorn.

Man ser att det redan nu är färre som tittar in och jag tittar heller inte runt på samma sätt.

Men snart kommer kylan och då ses vi.

Kommer dock att titta in ibland och säga hej.

    

GLADA sommar kramar till er alla.

  

Av lynx63 - 8 juni 2015 11:18

 

       Copyright © Gäller för alla mina texter + bilder.

HEJ tjejer!

  

Sommar men inte så varmt som man skulle vilja, nu på morgonen hade vi 9,8 och regnskurar.

Nå jag är nöjd i alla fall, för nyss var jag inne och läste spanarens blogg.

Så vackert skriviet, besök den och känn lugnet och harmonin.

  

Jag sitter och väntar på ett samtal och inget är som väntans tider *LER*

Annars har jag inte pysslat med så mycket.

Möblerat om i lilla hallen gjorde jag för ett par dagar sedan.

NÖJD

Jag verkligen, den va så trång och gubbens alla prylar med motorolja doft trängdes med våra kläder.

Så jag var inte så glad, men nu skiner jag som solen.

   


Puss på er alla

KRAM

  

--------------------------


Solen skiner inte alltid från en blå himmel


Ibland strålar den i en kropp

Värmer trötta själar

Hjärtan finner tröst

Ord skrivna av en vän

Sänder kärlek


Solen skiner inte alltid från en blå himmel

 

Den finner andra vägar

Lekande hundar

Ett leende från någon käresta

Någon ringer

 

Solen skiner inte alltid från en blå himmel

 

Lynx63


Copyright © Gäller för alla mina texter + bilder.

Av lynx63 - 1 juni 2015 12:58

Ojoj redan 1 Juni

 

Varmt nä regn mulet och lite sol ca 10,4 grader.

Något bättre då solen tittar fram, hurra för det.

Men till fredag och skolavslutningarna, har dom lovat 20 +

  

Så nu håller vi tummarna och tårna att det blir så.

Jag gör inget idag, mer än slöar slappar och planterar.

Jo nu kommer jag ihåg, jag LÄSER också.

  

Turbo försöker tjuva maten för Gunnar men vi kom på den busen.

Bilderna är lite gryniga men nog ser man va han önskar få göra.   

     

Copyright © Gäller för alla mina texter + bilder.

 

Hihi ha en underbar vecka och njut av vädret.

KRAM

    




Ovido - Quiz & Flashcards