Alla inlägg under mars 2015

Av lynx63 - 24 mars 2015 21:45

  

 Blommor som blommar

Gröna blad med daggdroppar som glittrar

Solens varma strålar sänder näring

Fåglarnas kvittrande sänder rysningar av välbehag

Promenaderna blir längre nästan drömmande

Gruset knastrar under mina skor

Djuren i skogen tittar nyvaket fram

Snart är våren här 

      

Copyright © Gäller för alla mina texter + bilder.

----------------------------------------------


  

En liten filur sitter på lur

Hoppar runt pratar strunt

Virrar sig hit men vill egentligen dit

Snart hittar den rätt för det är lätt

Kliar sig på magen följer sen lagen

Tar en kopp kaffe med dopp hej hopp

  

Copyright © Gäller för alla mina texter + bilder.

------------------------------------------------


Önskar er alla en underbar vecka och njut av livet.

KRAM   

Av lynx63 - 20 mars 2015 18:41


 

Rocka sockorna kommer från en flicka som är 10 år och vill visa att det inte är konstigt att vara annorlunda. Hennes storasyster har downs syndrom och är annorlunda, det handlar om att våga vara sig själv. 



Eller hur!

MER KÄRLEK OCH TOLERANS.

    


 

Copyright © Gäller för alla mina texter + bilder.

Kram och ha en trevlig helg.

  


Av lynx63 - 19 mars 2015 11:48

HEJ alla där ute!


Ja nu har jag påtat i jorden och sått lite blommor.

Sen kommer vi till dill morötter och potatis.

Funderar på om det skulle gå att plantera lite nya händer och en liten nacke också.

Men hur jag än tittar och skrapar så ser jag inga frön på min kropp.

Så med andra ord.

DET FUNGERAR JU INTE SÅ!

Hahaha


Vi har sol och underbart, kallt på morgonen men så fort solen tittar fram.

Så står man med näsan mot skyn, som en hungrig vår unge.

Tror jag lägger in en liten "gammal" dikt som jag skrivit.


Humlan

Humlan är som en liten brummande nallebjörn med gula ränder
Flyger från blomma till blomma och vinkar åt några änder

Som en pussvänlig mjuk karamell han svävar
Åkte vilse men fick veta vägen av några rävar

Tar en liten tupplur i en tulpan 
Han önskade att han åt banan

Snart ska han köpa en etta med kök
Sen ska han odla lök


// Copyright © Gäller för alla mina texter + bilder.

    

KRAM till er alla!



Tid

Av lynx63 - 12 mars 2015 18:48


CLKER FREE Clipart


HEJ


Ja som ni ser så skriver jag inte så mycket här för stunden, springer på möten och strular med jobb, f-kassan, fack och chefer. Ingen vet något och allra minst JAG hahah. Nå snart kanske man förstår och landar där man ska vara, vi har lagom mysigt väder under dagtid och lite kallare på natten.


Det doftar vår när solen tittar fram, jag har funderat mycket dom sista månaderna och jag skulle vilja göra något speciellt. Det känns som om glödlampan blinkar och slocknar lite för mycket just nu. Men snart så tänder den upp en briljant idé och då skriver jag genast och meddelar er vad jag har kommit på att jag vill göra.


Kanske det blir den där boken som nästan är klar eller så är det foldern om hur man ska göra vid mobbing på arbetsplats. Eller så är det något annat, men spännande är det innan alla bitar hittar sina rätta vägar och det blir ett bra pussel. 


Ha en fin torsdag och ett lika underbart härligt veckoslut. KRAM 



Presentation


Ha ett fint 2015 år

Copyright © Gäller för alla mina texter + bilder.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards