Alla inlägg under april 2014

Av lynx63 - 25 april 2014 23:26


 

Copyright © Gäller för alla mina texter + bilder.




Hej mina goa vänner.

Ja nu har jag vart sååååå lat att jag inte vart inne på länge.

Trädgården ska krattas mm och mina armarna hänger nu som på en go babian. 

    

Jag kan nämligen inte få armarna att samarbeta med flera saker, då jag ska skriva lite här och där.

Å har under dagen har pysslat med annat, blir armarna tunga och tummen värker.

Jag blir så arg när jag inte kan göra saker som jag alltid har gjort tidigare.

Mina armar är kaputt, men träning och åter träning så kommer dom kanske tillbaka igen.

    

Annars är allt som vanligt, sol och ibland lite kallt men ack så underbart.

Våren kommer med stormsteg, barnbarnet kommer i helgen och vi har en veteran marknad i byn.

Jag har fått en tid för rehab i början maj, så nu rör det på sig. 


Hurra och trevlig helg på er, mina fina vänner.


  

Av lynx63 - 15 april 2014 00:29


  

HEJ HEJ

Alla söta hönor.

Hoppas att ni denna vecka får underbara och njutningsfulla måltider + vilodagar.

Ät gärna ägg, sill och någon liten godisbit om ni gillar sådant.

Själv äter jag bara ÄGG och KAVIAR.

Nå en liten köttbulle slinker alltid ner, den lägger sig som balsam vid sidan om rödbetssalladen.

Sen blir det grädde med persikor. =) udda blandning men oj så gott.

KAFFE OCH LITE MER KAFFE

Det är pricken över påsken.

Möten med andra häxor blir det eller hur, kvasten är avdammad och rundsmord.

    

Vi ses vid blåkulla mina damer.

KRAM och ha en fin vecka...

GLAD PÅSK

  

 




:-)

Av lynx63 - 12 april 2014 13:18

Smaklig helg.

Har precis bakat en citron sockerkaka.

Kaffet puttrar och yngsta sonen säger att till den som önskar te har mammi det också.

Barn är så goa, även då dom växer upp till unga män :-) och försöker vara stora.

Min stora son som är 29 1/2, men kallar mig fortfarande för lilla mor eller mammi. Han undrade en gång då han var 4 år. Hur jag visste att det var han som ropade mamma om det va tre till som skrek efter sina mammor??

Försökte mig på en inlevelserik historia om att vi mammor hörde på rösten vem som ropade. Men det köpte inte den lilla gossen, utan sa med klok röst. Mamma det är bäst att jag döper om dig. Det får bli lilla mor eller mammi.

Och nu många år senare heter jag så fortfarnde.

Hurra för barn och barnbarn.

Trevlig helg på er.

Kramis

Ovido - Quiz & Flashcards