Direktlänk till inlägg 29 november 2012

Snö ******

Av lynx63 - 29 november 2012 16:51

Copyright © Gäller för alla mina texter + bilder.

 




Hej alla fina vänner där ute, vi har fått lite snö "hurra". Det ser mer rent ut nu, hundarna blev valpar igen. Fniss Zingo lekte krummande krokodilen och Lana viga lemmeln. Turbo var den studsande haren, matte den stönande valrossen. Med andra ord en underbar dag.... :)

 

Idag har jag sytt gardiner med tomtar på, funderade först på att vänta med att sätta upp dom till söndag. Men nej dom sitter så fin där och mysigt blev det. Efter jul så ledsnar jag så fort på alla saker, så jag har börjat med att sätta lite jul piff redan till 1 dec så man får njuta lite av denna tul tid. "Nä jag menade inte jul utan tul" precis som det står.

 

 Julen är för mig en mys tul kram knäck lussebulle gull. Jag har gråtit så många jular då barnen var små och man satt ensam för det var deras pappas jul, så det räcker och blir över.

Nu får ni ha en super fin kväll, själv ska jag ta lite kaffe och en Sitting bull glass den är super god.

KRAM





 
 
Spanaren

Spanaren

30 november 2012 08:43

Ni har mer snö än oss ;.)
Så kul för er alla att ha bus och kul i snön.

Men hur klarar du av att sy med din hand?
Du ska vara rädd om dig!

Nog sitter mina julgardiner uppe och adventsgranen är klädd och lyser inne. Utegranen lyser osv.

Älskar också julen på alla de sätt och vis ;.)

Men du så tråkigt det lät med dina jular förr i tiden )-:
Bra att du kan mysa nu i stället/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

30 november 2012 13:19

Jepp vi har mer snö idag, jag älskar att mysa.
Men det är ingen här som gillar det, jo mina söner gillar att det är om kramade hemma. Man känner sig så välkommen då...
Har en gubbe som skottar snö, jag brukar alltid göra det annars. Men denna gång fick han, inte poppis. :) KRAM

 
Spanaren

Spanaren

30 november 2012 13:23

Din sambo måste var rädd om dig utan mutter ... så det så ;.)
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

30 november 2012 16:11

Hm undra när?
KRAM

 
fanci

fanci

30 november 2012 21:02

go kväll!
men ni har ju 1 eller 2 cm mer snö än vi har här uppe,vilket fusk du!

ja,men nog ska väl du ha uppe dina gardiner ,det ju fredag idag,så vadå. sy:men du,kan du sy med tårna?! hur skulle din rehabilitering av handen se ut tro?

skönt att du inte behöver gråta mer,för det ska ingen behöva göra,är glad för din skull,njut bara hela tiden!kram

http://tulipaner

lynx63

1 december 2012 20:57

Vi har fått ännu mera i natt, hurra. Jag vet vännen, men min rehab för handen är lite udda :)
Det fungerade, men med långa uppehåll, idag har jag skottat snö massor med snö. Men jag hade en bred plogspade, som jag fyllde med snö. Sen drog jag och Zingo bort det, ont ja! Men inte så jag tror att jag förstörde något, mer träningsverk + den tråkiga molande värken i tummen... :)
KRAM

 
fanci

fanci

1 december 2012 19:37

men du,jag har skrivit här innan ,när du la ut det här.och nu är det borta?
skulle bara önska dig en bra 1:a advent imorgon!

http://tulipaner

lynx63

1 december 2012 20:58

Du det önskar jag dig också + en massa snöiga kramar :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lynx63 - 8 december 2015 16:41

   TJA nu skulle jag vara här och skriva en massa roliga saker. Men nix jag är en förkyld grinig med huvudvärk gnäll tant. Så vi får höras längre fram i vk kram på er alla.    ...

Av lynx63 - 22 september 2015 15:13

HEJ flickor    Jag är inte här så ofta, har vattenproblem som kommer och går. Fick vatten ur brunnen ett litet tag, sen blev det något annat problem. Så nu är man utan vatten igen, får hoppas att det regnar snart så man kan tvätta av sig lite...

Av lynx63 - 9 september 2015 15:57

HEJ vänner!    Med anledning av en bacill, så länkar jag inte till någon mera. Allt för att hindra smittspridning, sen får vi se om PENICILLINET verkar. Må alla få vara friska och krya nu då höstens vindar sveper fram. Lavendel står i full ...

Av lynx63 - 4 september 2015 19:08

HEJ   Vänner!  Nu är det fredag och jag ligger och tittar på en film/serie. Känner mig lat och lite frusen, här har det vart mellan 10-17 grader under dagen. Turbo sover bredvid mig och under sängen snarkar Gunnar. Lana ligger på mina ben...

Av lynx63 - 22 augusti 2015 15:33


HEJ Ja nu ska ni få se något som kom hem till mig idag. HURRA va jag blev glad. Förmodar att någon pippi har kvittrat att jag fyller år imorgon.      Så tusen miljoner med tack från mitt hjärta till era hjärtan. "Familjen A-B/J och Sokko...

Ovido - Quiz & Flashcards