Alla inlägg den 16 november 2012

Av lynx63 - 16 november 2012 17:31

Copyright © Gäller för alla mina texter + bilder.

     


Ja idag har min dag vart lite si och så.

Vaknade med buller och bong kl 07:50, låg med ena benet ner mot golvet, den andra i en vriden vinkel.  Huvudet fanns på nattuksbordet :)


Lana låg rakt över det vridna benet och halva min rygg, medans Turbo låg som en boll i min armhåla. Tack ock lov att Zingo blir för varm av att ligga i sängen.

Så han låg troget på golvet.


Medans jag försökte trassla mig ur denna udda sovställning. "Lätt panikartat"

Stönar och stånkar jag värre än en gammal traktor, men tillslut får jag ut benet och för ihop dom, men det känns underligt.

Jag känner golvet, men känner det inte, jag har inga ben?

Dom är bortdomnade, kaputta, finito & ingen styrsel.

Lana hade sövt dom bra med sin tyngd.

 

Så där sitter jag kissnödig, med ben som inte vill göra som jag.

Efter lite vickningar och skakningar börjar rödmyrorna sin vandring upp, fötterna vaderna & låren brinner och jag skulle behöva en potta  för snart kommer det i sängen :) 

Nå ja efter en för mig evighet, tog ja mig tillslut upp i stående ställning.

 

Ha som om det skulle vara slut där. Nej då, jag har så ont i svanken att det känns som om inte ben eller rygg skulle  klara av att bära hela mig.  Stapplar likt en som har en ponny mellan benen fram till dörren, håller mig i väggen.

Vrider mig runt och tittar på trappan som jag måste uppför, suckar.

Bakom mig snarkar en hundorkester, inge av dom två filurerna som förosakade denna mycket udda kvinnas gång.

Visar empati, nä hä då.

Dom snusar och snarkade alla 3, ja 4 menar jag.

Gunnar ligger i fönstret och sover. 

 

Min trapp sång....

 

Stön puu oj aj mmmmmmmmmm jjjjj %#% kföö framme, kissa vill kissa. Snart framme snart

Jag når mitt mål och får sätta mig ner, ljuvlig musik når mina trötta öron "KROPP".

 

KRAM 

 

 




Av lynx63 - 16 november 2012 17:21

Copyright © Gäller för alla mina texter + bilder.


 

Måndag 
Jag tittar mig i spegeln och säger fan vad du är ful idag. 
"Det var bara en sådan dag" man hade en ful dag. 


Tisdag 
Jag tittar mig i spegeln och säger men hallå du är ju snygg idag. 
"Det var bara en sådan dag" man hade en snygg dag. 


Onsdag 
Jag tittar mig i spegeln och säger du har en finne i pannan. 
"Det bara var en sådan dag" man hade en finne i pannan. 


Torsdag 
Jag tittar mig i spegeln och säger oj en ny rynka. 
"Det bara var en sådan dag" man hade en ny rynka. 


Fredag 
Jag tittar i spegeln och säger jag är så blek. 
"Det bara var en sådan dag" man var blek. 



Lördag 
Jag tittar mig i spegeln och säger mina läppar är för små. 
"Det bara var en sådan dag" läpparna var små. 



Söndag 
Jag tittar mig i spegeln och säger nästa vecka ska jag ut på lördag. Så se till att det är då jag vaknar och ser i spegeln, att jag har en snygg dag. 
"Det bara var en sådan dag" när jag ställde ett krav på hon i spegeln. 





Lynx © M

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards