Alla inlägg den 13 november 2012

Av lynx63 - 13 november 2012 17:11


   

Copyright © Gäller för alla mina texter + bilder.

 


Tja nu har man blivit lite varmare i kläderna, missar och strular lite.

Men gör om gör rätt, så blir allt bra.


Hundarna har fått punktering, Zingo ligger på golvet som en svart kolsäck.

Lana ligger under täcket & Tubbe också, vi har ca:15 grader inne "jag håller på att elda"

Men Lana och Tubbe är frys skitar, så där gäller det att få upp värmen innan dom tittar fram.

Turen i skogen blev annorlunda, hittade ett ställe där något djur fällt ett annat. 

Fjädrarna som låg på marken var mycket långa och vita, inget annat syntes  .

"Hm jo avföring från ett annat djur fanns bredvid".

Ska när det är ljust imorgon, titta om jag kan hitta stället igen.

Så kan jag knäppa ett kort, så ni också får se.


Ha det så bra.

Av lynx63 - 13 november 2012 17:02

Copyright © Gäller för alla mina texter + bilder.


De glittrar så vackert i solen 
Men den frusna själen ser inte 


Vinden viskar med orolig röst 
Någon där ute behöver tröst 


Granarna bugar i mjuka vågor 
En hind ser ut över dalen 


Vinden viskar med orolig röst 
Någon där ute behöver tröst 


Isen är tjock 
Viljan är stark 


Vinden viskar med orolig röst 
Någon där ute behöver tröst 


En liten stuga 
Vid vassen en vak 


Vinden viskar med orolig röst 
Någon där ute behöver tröst 


En varm hand 
Torkar frusen tår 


Vinden viskar med mjuk röst 
Någon där ute fann sin tröst


Lynx © M

Av lynx63 - 13 november 2012 16:44


Copyright © Gäller för alla mina texter + bilder.





Himlen öppnar sin famn 
Stjärnorna tindrar så varmt 
Orden som sändes till mig 
Gav ett sargat hjärta en purpurfärg 


Min glädje jag nu delar med flera

För orden är som balsam 

Tårarna torkar munnen ler 
Likt bomull lindar dom in mig 


Dansar runt i rummet 
Är helt enkelt väldigt glad 
Jag sätter mig ner 
Å skriver dessa rader 


Tack vännen 
Ord kan hela 
Sänd ett ord 
Gör någon 
GLAD :)



Lynx © M

Av lynx63 - 13 november 2012 11:23



 

Copyright gäller för alla mina bilder & texter.

 

 

Ja nu prövar jag något som jag aldrig har gjort tidigare. Skriver i min blogg. HJÄLP! Svårt att lära gamla hundar sitta. 


Morgonen var som vanligt låg i sängen med två av hundarna, har hundar som är mer sömntutor än jag. Dom rör inte på sig fören ca: 10 min efter det att jag kliver upp. Stapplande med hängande huvud möter dom mig i hallen, blicken säger "matte varför ska du gå upp så tidigt? kl är då 9:30" Hurtigt klär jag på mig medans dom sitter i hallen och gäspar. Man kan inte annat än le, väl ute vaknar dom till liv.


Ha en super fin tisdag alla ni där ute.



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards