Alla inlägg den 17 november 2012

Av lynx63 - 17 november 2012 15:43

Copyright © Gäller för alla mina texter + bilder.

 

 


Du broder i naturen vilsen och inte alltid så förstådd
Oftast är du bara en som blir förråd 


Men du har en vän i mig och jag älskar din toviga kropp

Dina sneda ögon som lyser

Du gör så jag ryser 


Som barn jag trodde att du var en hund

En som inga vänner har du var precis som jag


Jag satt på en sten jag var trött snorig och hade ont i varje lem
Då såg vi din flock på fem


Min bror sprang hem rädd och skvallra
Han borde ha napp och skallra


Dina vänner åt på en ren

Jag vill att ni får mat som gör magen len 


Jag ser att du tittar på mig

Lovar runt med huvudet i en vriden vinkel

Ja vill ha dig 


Jag sträcker fram min vante med snor och allt
Du ser att jag med ögonen ber


När din nos snuddar min vante spricker mitt skal itu

Inget annat kan beröra mig nu 


Jag böjer ner huvudet och tackar dig du fina

Jag har nu ett minne som aldrig kan sina 


Pappa skriker att jag ska lämna er ifred

Jag är i mitt hjärta så led


Dina muskler spänner sig och ni far iväg med stora språng

Jag såg er aldrig någon fler gång 


Min bror är arg

Fattar du inte att det var en varg 


Jo jag förstår att där går

Min broder varg och jag fäller en tår




Lynx © M

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards