Direktlänk till inlägg 18 november 2012

Lera :)

Av lynx63 - 18 november 2012 16:59


Copyright © Gäller för alla mina texter + bilder.

 


Min och Lanas promenad (alla hundarna får egen tids promenad 1x om dagen) var lite udda idag. Vi tränade lite fot som hon i sin iver att älska livet glömmer. Spec då husse går ut med henne, då är det hundar som går på promenad med husse. Inte husse promenerar med hundar.

Han har legat på magen ett antal gånger när Zingo beslutar sig för att grannens kisse är rolig att jaga.

Nå vi promenerar ut på en äng som sen har 5 olika skogsdungar, 2 halvstora och 3 små. Sen har vi en mega stor skog. Men den skogen är vild, bara smala knappt synbara stigar. Stora granar, stenar och döda grenar. 

Och vår bonde plogar millimeter nära sina gränser, så man går i diket eller på en smal sträng av gräs.


Men av någon underlig anledning så hamnar jag alltid med ena foten på åkern. Som alla vet så är det geggigt ute. Lana for fram och åter med sträckt lina, lika ofta ute i geggan som i skogen. Hon fick platåskor först, hennes tasslyft var betalbara. Min ena fot var ren och fin, men den andra var 5 cm hög. Så där går vi med fötter som är tunga av leriga. Och mitt minne går till den bedrövliga morgonen, då jag också hade problem med stilen "Kissnöde dagen". Lana blänger och tycker att det är mitt fel och jag stönade för all x-tra gymnastik :) 

Mina knän sa "snart strejkar vi, ha dom skulle bara våga." 


Vi sätter oss ner, jag hjälper Lana att få bort det mellan tårna. Själv skrapar jag av min stövel på ängskanten.  

Sen ser Lana på mig meddelar med hela sin kropp och blick, att nu får det vara nog med att gegga ner henne så här. Nu ville hon ha sin frukost, så jag går lite slokörat hem "men jag är glad" för Lana kommer att bli trött och nöjd då hon kommer in i värmen. Och hon förlät mig när hon fick sin mat, även om det var 45 min försent.'

Turbo var så glad då mammi var tillbaka, nannar nu så skönt i sängen. Han la sig på henne, så att hon inte kunde smita. Zingo var nog bara glad att han fick en lugn morgon, för Lana och Turbo brukar alltid busa ett par varv när vi kommer in. Men denna gång var Lana för trött.


Ha en fin söndags kväll.


 
 
Spanaren

Spanaren

19 november 2012 07:06

Turbo och Lana är obetalbara och verkar ha ett sådant fint släktförhållande ihop *kul*

Geggig om foten och bonden harvar ända in till kanten ... känns igen *ler*.

Lana är väl den större och som är mamma till Turbo eller hur? Förstår att hon ville hem för inte vill hon heller ha hög eller låg klack samtidigt på sina fötter *gapskratt*

Du skulle ha haft kameran med *fniss* det är som när det är kramsnö och fastnar under tassar och skor /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

19 november 2012 11:22

Ja Lana är bonus mamma till lilla Turbo, tänk att en Amstaff mix kan vara så söt mot små hundar.
KRAMAR i massor

Ps Jag hade önskat att jag haft kameran med, för vi såg så roliga ut Ds

 
Spanaren

Spanaren

20 november 2012 07:37

Ops ... jag trodde Lana hade fött Turbo ... minnet är kort. Du får ta detta med hans födelse igen för jag vill minnas att han var så liten och ynklig?!?! /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

20 november 2012 11:43

Turbo "Tubbe" till vardags, kom till oss vid 8 vk. Det var inte så noga med utetid, mat och sprutor från uppfödaren. Dom orkade inte ha några hundar mer. Så vi tog honom under en helg och på måndagen tog vi honom till veterinären för alla kontroller + sprutor. Då på dagen 8 vk, han är en Blandras: Chiuaua Dvärg Pinscher Jack Russel. Och Lana hans bonus mamma är Blandras: Amstaff Pitt Ridgeback. Och Zingo bonus pappa är 95% Svart Schäfer. Kram

 
Spanaren

Spanaren

20 november 2012 13:56

Tack för ditt underbara svar :-)
Hur gammal är Tubbe nu?
Tur att Tubbe hamnade hos dig och fick det bra med dig och de dina/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

20 november 2012 16:09

Hej Tubbe är 1 år och 7 månader
Lana 6 och Zingo 8 :) Kram

 
Ingen bild

fanci

20 november 2012 17:11

dom är verkligen söta!
det var många raser i ett :)

lynx63

20 november 2012 17:31

Japp 3 raser i en, ger dessa underbara hundar.
Tusen tack och en massa nos pussar från hundarna.
Till er alla KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lynx63 - 8 december 2015 16:41

   TJA nu skulle jag vara här och skriva en massa roliga saker. Men nix jag är en förkyld grinig med huvudvärk gnäll tant. Så vi får höras längre fram i vk kram på er alla.    ...

Av lynx63 - 22 september 2015 15:13

HEJ flickor    Jag är inte här så ofta, har vattenproblem som kommer och går. Fick vatten ur brunnen ett litet tag, sen blev det något annat problem. Så nu är man utan vatten igen, får hoppas att det regnar snart så man kan tvätta av sig lite...

Av lynx63 - 9 september 2015 15:57

HEJ vänner!    Med anledning av en bacill, så länkar jag inte till någon mera. Allt för att hindra smittspridning, sen får vi se om PENICILLINET verkar. Må alla få vara friska och krya nu då höstens vindar sveper fram. Lavendel står i full ...

Av lynx63 - 4 september 2015 19:08

HEJ   Vänner!  Nu är det fredag och jag ligger och tittar på en film/serie. Känner mig lat och lite frusen, här har det vart mellan 10-17 grader under dagen. Turbo sover bredvid mig och under sängen snarkar Gunnar. Lana ligger på mina ben...

Av lynx63 - 22 augusti 2015 15:33


HEJ Ja nu ska ni få se något som kom hem till mig idag. HURRA va jag blev glad. Förmodar att någon pippi har kvittrat att jag fyller år imorgon.      Så tusen miljoner med tack från mitt hjärta till era hjärtan. "Familjen A-B/J och Sokko...

Ovido - Quiz & Flashcards