Direktlänk till inlägg 18 november 2012

Jag undrar ja?

Av lynx63 - 18 november 2012 16:42

Copyright © Gäller för alla mina texter + bilder.

   



Värmen smeker mitt ansikte tårarna torkar 
Trött är min kropp själen sliten 

Som en vis krum gumma jag sveper fram 
Blicken är klar pigg säger en del 
Mitt inre är som en tjugoåring men skalet faller isär 
Förlorar mig i minnen som är lika söta som sura 


Brevet är slitet tummar med kaffe 
Man tar man ger men vad finns kvar 
Sveper in mig i filten sätter mig ner 
Lutar mig tillbaka barnskratt en hund skäller 


Åren går inga ljud når mina trötta öron 
Barnen har inte tid dom springer i nuet 
Jag har firat min födelsedag för mig själv 
Den sjunde för ingen orkar 
Någon ropar hallå farmor var är du 


Jag blundar drömmer ler 
Men någon smeker min skrynkliga kind 
Jag slår upp mina blå möter gröna 
Ett av mina barnbarn viskar farmor jag älskar dig så 
Grattis på vår födelsedag de svarta lockarna dansar 


Hon är vinden sommarens vitamin mitt barnbarn på sexton
Hon säger att hon ska bo med mig på landet 
Ingen förstod att när hon sa nej så va det nej 
Rollspelen bland vännerna var för jobbigt 
Jag vill njuta vara glad fånga livet och leva 

Inte festa bråka ljuga eller slarva med maten 


Nu har hon varit med mig i tre år jag ler jag är pigg 
Imorgon fyller vi båda en på nitton den andra åttio 
Den unga mannen som bor i stugan bredvid är bjuden 
Även hans far som tydligen ska vara åttiotvå 


Jag undrar ja



Lynx © M

 
 
Spanaren

Spanaren

19 november 2012 07:09

Denna dikt är bara så ljuvlig och jag kan läsa den flera gånger om /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

19 november 2012 11:19

Ja jag älskar denna text själv "undra vem som är så klurig, hon skriver så fint vet ja" fniss. Kram

 
Ingen bild

fanci

20 november 2012 17:08

har läst den några gånger nu.
det intressant,man funderar lite.

kul!

lynx63

20 november 2012 17:34

Ja människan stressar så mycket, att man glömmer nära och kära. Men så dyker det upp små blommor, som är som barnen var förr. Barn som gillar den äldre generationen. :)KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lynx63 - 8 december 2015 16:41

   TJA nu skulle jag vara här och skriva en massa roliga saker. Men nix jag är en förkyld grinig med huvudvärk gnäll tant. Så vi får höras längre fram i vk kram på er alla.    ...

Av lynx63 - 22 september 2015 15:13

HEJ flickor    Jag är inte här så ofta, har vattenproblem som kommer och går. Fick vatten ur brunnen ett litet tag, sen blev det något annat problem. Så nu är man utan vatten igen, får hoppas att det regnar snart så man kan tvätta av sig lite...

Av lynx63 - 9 september 2015 15:57

HEJ vänner!    Med anledning av en bacill, så länkar jag inte till någon mera. Allt för att hindra smittspridning, sen får vi se om PENICILLINET verkar. Må alla få vara friska och krya nu då höstens vindar sveper fram. Lavendel står i full ...

Av lynx63 - 4 september 2015 19:08

HEJ   Vänner!  Nu är det fredag och jag ligger och tittar på en film/serie. Känner mig lat och lite frusen, här har det vart mellan 10-17 grader under dagen. Turbo sover bredvid mig och under sängen snarkar Gunnar. Lana ligger på mina ben...

Av lynx63 - 22 augusti 2015 15:33


HEJ Ja nu ska ni få se något som kom hem till mig idag. HURRA va jag blev glad. Förmodar att någon pippi har kvittrat att jag fyller år imorgon.      Så tusen miljoner med tack från mitt hjärta till era hjärtan. "Familjen A-B/J och Sokko...

Ovido - Quiz & Flashcards