Alla inlägg den 3 januari 2014

Av lynx63 - 3 januari 2014 20:05

 

Skogens saga


  

En gran med gröna grenar 

Vinden viner en sång om den glömda tiden 

Flickan kliver mellan stock och sten

Rispar upp sitt lilla ben

Tar mossa och torkar av

Solen värmer


En mun full av hjortron

Barr på marken

Ekorren skuttar från gren till gren

Ett kärr med näckrosor

Skuggorna sträcker sina armar ut

Snart är dagen slut


Älgen kliver genom skog och mark

En liten röd stuga 

En rostig kratta lutar sig trött mot husväggen

Inne finns bara minnen 

En rutig duk med hål

Den trasiga pottan ligger under soffan

En vepa med texten

 

" En kram förlänger kärleken i detta hus"



Lynx63 ©


Kram och puss på er, trevlig helg.





Av lynx63 - 3 januari 2014 00:43

              


Hej alla fina sötnosar!

Ja nu har vi knallat in 3 dagar i det nya året, 2014.

Undrar hur detta år blir?

Spanaren filosoferar om livets framtid, så spännande.

Sen kan vi läsa och se, vad som skrevs.

Då det har blivit 2015.

Kul tycker jag.


      

  

Nu undrar jag över en sak?

Jag har inte givit mig något förändrings löfte och har aldrig gjort det.

Har ni ?

Många gånger genom åren, man har hört alla vänner säga.

Nu ska jag sluta

Nu ska jag börja

Jag ska aldrig mer

Jag ska alltid göra

*FNISS*

                                                                        

Sen blir det bara ett korsord av alla, "ska inte" "ska alltid".

Sen kommer nästa nyår och nya löften.

Det roligaste med allt, är att man håller ett.

Stadigt och orubbligt står man fast vid detta.

    Karaktären är stenhård här.

Ni har säkert redan gissat vad jag menade.

        

Jo man håller alltid löftet, att på nyårsafton då blir det andra bullar av.

För då ska jag sluta börja med något.

Skulle vi ha den karaktären på det vi tjatar om, hjälp då skulle vi aldrig ha problem med något.

Hoppas att ni njuter av ledigheten och är rädda om er.

Jag ser fram emot att få läsa om era busiga upptåg, under hela 2014.

Kram och puss på er

  





Ovido - Quiz & Flashcards