Direktlänk till inlägg 3 januari 2014

Korsord och ?

Av lynx63 - 3 januari 2014 00:43

              


Hej alla fina sötnosar!

Ja nu har vi knallat in 3 dagar i det nya året, 2014.

Undrar hur detta år blir?

Spanaren filosoferar om livets framtid, så spännande.

Sen kan vi läsa och se, vad som skrevs.

Då det har blivit 2015.

Kul tycker jag.


      

  

Nu undrar jag över en sak?

Jag har inte givit mig något förändrings löfte och har aldrig gjort det.

Har ni ?

Många gånger genom åren, man har hört alla vänner säga.

Nu ska jag sluta

Nu ska jag börja

Jag ska aldrig mer

Jag ska alltid göra

*FNISS*

                                                                        

Sen blir det bara ett korsord av alla, "ska inte" "ska alltid".

Sen kommer nästa nyår och nya löften.

Det roligaste med allt, är att man håller ett.

Stadigt och orubbligt står man fast vid detta.

    Karaktären är stenhård här.

Ni har säkert redan gissat vad jag menade.

        

Jo man håller alltid löftet, att på nyårsafton då blir det andra bullar av.

För då ska jag sluta börja med något.

Skulle vi ha den karaktären på det vi tjatar om, hjälp då skulle vi aldrig ha problem med något.

Hoppas att ni njuter av ledigheten och är rädda om er.

Jag ser fram emot att få läsa om era busiga upptåg, under hela 2014.

Kram och puss på er

  





 
 
Spanaren

Spanaren

3 januari 2014 07:48

Fasen vad du fick till det bra om att hade vi den karaktären med att lova och att det skulle hålla ... vilken fin värld vi då skulle leva i *stora applåder*
Nej, jag har aldrig lovat något som nyårslöfte och kommer inte att göra det heller. Däremot så har jag satt upp ett tyst mål för mig själv ;.)
Många saker lovas under ett år och blir även gjorda men det pratas det aldrig om *ler*
Tycker om nuet och försöker så gott det går att leva i det.
Gör en dikt om detta lovande du har ju en mening redan klar.
Du har fått en fin kommentar till om din dikt på min blogg, Läs och sug på den du /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

3 januari 2014 19:44

Tack finaste du,jag lovar aldrig något som jag inte kan hålla. Jag blir så rörd över allas ord om min text. Tack och kram på dig med.... =)

 
Ingen bild

tulipaner

3 januari 2014 13:19

korsord är inte min grej:)
nä inga löften här ,knallar på ändå,och slipper få dåligt samvete för nått jag lovat och inte hållit.

Men annars så är jag en väldigt princip fast människa lovar jag köra någon,eller nått annat,då håller jag alltid det!

Hoppas din hand läker bra,om inte annat så kommer läkande tankar åt dig till den i alla fall! hoppas ni sluppit alal bomber oxå.var mäkta irriterande,tänkte koma till dig då,ska du veta.för om jag inte är helt ute och cyklar så bor du inte i ett bostads område.
och i alla fall så tänkte jag ta med mig lite cafe caramell,eller cappuccino eller vad du gillar,men nu blev det bara tanke av det,kunde ju inte ta hela kaffe apparaten med mig heller och bombandet slutade. nu ska jag på jakt efter tulpaner i vår ishalka,tur man har broddar:)

lynx63

3 januari 2014 19:52

Nä precis jag bor på landet, har åkrar och små skogsdungar runt mig. Här bombades det till höger och vänster, men inte så nära.

Jag har bara få grannar runt mig och även dom på lite avstånd. Nå en av grannarna brukar panga precis utan för oss på åkern, men inte i år. Hurra för det, den ena av dom är veterinär och man ska tycka att hon borde veta att alla djur gillar inte smällare.

Tur att mina gör det, dom bryr sig inte. Men en vän till mig hade en tik, som mådde jätte dåligt av höga ljud.

Kram och tack för tanken med kaffet =)och för dina fina ord om min text.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lynx63 - 8 december 2015 16:41

   TJA nu skulle jag vara här och skriva en massa roliga saker. Men nix jag är en förkyld grinig med huvudvärk gnäll tant. Så vi får höras längre fram i vk kram på er alla.    ...

Av lynx63 - 22 september 2015 15:13

HEJ flickor    Jag är inte här så ofta, har vattenproblem som kommer och går. Fick vatten ur brunnen ett litet tag, sen blev det något annat problem. Så nu är man utan vatten igen, får hoppas att det regnar snart så man kan tvätta av sig lite...

Av lynx63 - 9 september 2015 15:57

HEJ vänner!    Med anledning av en bacill, så länkar jag inte till någon mera. Allt för att hindra smittspridning, sen får vi se om PENICILLINET verkar. Må alla få vara friska och krya nu då höstens vindar sveper fram. Lavendel står i full ...

Av lynx63 - 4 september 2015 19:08

HEJ   Vänner!  Nu är det fredag och jag ligger och tittar på en film/serie. Känner mig lat och lite frusen, här har det vart mellan 10-17 grader under dagen. Turbo sover bredvid mig och under sängen snarkar Gunnar. Lana ligger på mina ben...

Av lynx63 - 22 augusti 2015 15:33


HEJ Ja nu ska ni få se något som kom hem till mig idag. HURRA va jag blev glad. Förmodar att någon pippi har kvittrat att jag fyller år imorgon.      Så tusen miljoner med tack från mitt hjärta till era hjärtan. "Familjen A-B/J och Sokko...

Ovido - Quiz & Flashcards