Direktlänk till inlägg 3 januari 2014

Lite nya ord

Av lynx63 - 3 januari 2014 20:05

 

Skogens saga


  

En gran med gröna grenar 

Vinden viner en sång om den glömda tiden 

Flickan kliver mellan stock och sten

Rispar upp sitt lilla ben

Tar mossa och torkar av

Solen värmer


En mun full av hjortron

Barr på marken

Ekorren skuttar från gren till gren

Ett kärr med näckrosor

Skuggorna sträcker sina armar ut

Snart är dagen slut


Älgen kliver genom skog och mark

En liten röd stuga 

En rostig kratta lutar sig trött mot husväggen

Inne finns bara minnen 

En rutig duk med hål

Den trasiga pottan ligger under soffan

En vepa med texten

 

" En kram förlänger kärleken i detta hus"



Lynx63 ©


Kram och puss på er, trevlig helg.





 
 
skogsfen

skogsfen

4 januari 2014 11:51

Hej min bloggvän, så fint du diktar om minnen från förr.
Ja det var en fin saga om din skog.
"En kram förlänger allas liv"
Kram på dig från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

lynx63

5 januari 2014 00:41

Mys skog, kramar i massor till dig från mig :-)

 
TantGlad

TantGlad

4 januari 2014 21:48

Hej vännen. Villken fin saga du skriver så här före läggdags.
Gokramar och nattinatti från mig!
KRAAAAAAM!

http://TantGlad.bloggo.nu

lynx63

5 januari 2014 00:40

Ja man ska ha goa kramiga sagor :-) till natten kram och natt i natt. Dröm sött :-)

 
TantGlad

TantGlad

6 januari 2014 08:13

Tittar in och önskar dig en jättefin måndag.
Kraaaam och en fin vecka till dig!

http://TantGlad.bloggo.nu

lynx63

9 januari 2014 22:41

HEJ söta nosen, jag önskar dig en fin vecka och kram kram till dig också. :)

 
Spanaren

Spanaren

6 januari 2014 09:07

Underbara ord!
Ord som gottar sig och lägger sig väl tillrätta i mitt hjärta.
Tack /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

9 januari 2014 22:40

Kram och tack för dom orden :)

 
Ingen bild

tulipaner

7 januari 2014 00:10

vet du,kan nästan tänka mig och se den rutiga duken med hålet i!
fint ,väldigt fint!

nu har vi setts ofta detta år ,det väl inte illa ;))))
ska vi dra ner på fettet tror du i bakverken,kanske ta varma bär och glass av den lighta sorten tror du?

lynx63

9 januari 2014 22:39

Tusen tack :) Nä blää ligths i mat och dryck är farliga saker. Dom blandar i en massa ersättnings medel, så efter 6 år är man självlysande i stället. Men viss kan vi äta bär och fruktsallad :) Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lynx63 - 8 december 2015 16:41

   TJA nu skulle jag vara här och skriva en massa roliga saker. Men nix jag är en förkyld grinig med huvudvärk gnäll tant. Så vi får höras längre fram i vk kram på er alla.    ...

Av lynx63 - 22 september 2015 15:13

HEJ flickor    Jag är inte här så ofta, har vattenproblem som kommer och går. Fick vatten ur brunnen ett litet tag, sen blev det något annat problem. Så nu är man utan vatten igen, får hoppas att det regnar snart så man kan tvätta av sig lite...

Av lynx63 - 9 september 2015 15:57

HEJ vänner!    Med anledning av en bacill, så länkar jag inte till någon mera. Allt för att hindra smittspridning, sen får vi se om PENICILLINET verkar. Må alla få vara friska och krya nu då höstens vindar sveper fram. Lavendel står i full ...

Av lynx63 - 4 september 2015 19:08

HEJ   Vänner!  Nu är det fredag och jag ligger och tittar på en film/serie. Känner mig lat och lite frusen, här har det vart mellan 10-17 grader under dagen. Turbo sover bredvid mig och under sängen snarkar Gunnar. Lana ligger på mina ben...

Av lynx63 - 22 augusti 2015 15:33


HEJ Ja nu ska ni få se något som kom hem till mig idag. HURRA va jag blev glad. Förmodar att någon pippi har kvittrat att jag fyller år imorgon.      Så tusen miljoner med tack från mitt hjärta till era hjärtan. "Familjen A-B/J och Sokko...

Ovido - Quiz & Flashcards