Alla inlägg den 28 augusti 2013

SEG

Av lynx63 - 28 augusti 2013 15:48


        

 

Som sega råttor har min dator vart, man får vänta och vänta så man hinner både kissa koka kaffe och pussa på hundarna. Men det ska vara åtgärdat nu så vi håller tummarna, hoppas att ni har en fin vecka och speciellt idag denna ONSDAG då ni tittar in hos mig. 


Ja kommer att vara så LAT så ni anar inte nästa vecka, ska varje dag fram till torsdag. På olika läkarbesök sen jobba på fredag.  Så svaren kan dröja bara så ni vet, idag skiner solen och det är en vacker augusti dag.


                                                                         


Lilla augusti du fina månad

Säden ska till musens lycka in

Katten slickar sig om mun


Lilla augusti du fina månad 

Traktorernas buller smeker mina öron som ljuv musik

Dynga sprids inte lika gott

 

Lilla augusti du fina månad

Korna betar i sina hagar ett litet tag till

En liten kalv vinglar fram


Lilla augusti du fina månad

En svala sveper genom himlen på jakt efter mat

Snart flyttar dom


Lilla augusti du fina månad

Dagarna blir kortare man funderar på syltning 

Man köper gummistövlar

 

Lilla augusti du fina månad

Svamparna växer så det knakar ska hinna bli stora

Till höstens äventyrare


Lilla augusti du fina månad

Bilder som togs under sommarens alla dagar

Sätts nu in i albumet


Ja lilla augusti du är som ett mitt i

Mellan det varma gröna

För att sen släppa in 

Det glada röda


TACK LILLA AUGUSTI FÖR ATT DU ÄR MIN MÅNAD


Lynx © M






Ovido - Quiz & Flashcards