Alla inlägg den 5 oktober 2014

Av lynx63 - 5 oktober 2014 18:43

Till alla där ute!

 

Mina fina vänner och fler.

 

 


Idag är en ny dag att lägga till dagen då man växte upp.

Livet springer med mig ibland, men lika ofta springer man själv förbi.

Funderar senare "va i hela fridens dar tog denna dag vägen"!?

 

Att njuta och ta varje dag som en underbar gåva är svårt.

Vi har så bra ursäkter, jobb barn hem vänner mm.

Kallt räknar vi med att morgondagen kommer.

 

Detta är något man bara tar för givet. 

Men för vissa kommer det ingen morgondag.

Eller man får svåra meddelanden.

Hur ska man då få livet att kännas meningsfullt igen?!


Sänder värme och omtanke för alla som har det svårt.

Ingen ska behöva vara  ensam i denna värld.

Ingen ska känna sig mindre värd eller utanför.

 

Därför finns Teddybjörnen en fin vän.

Allas vår älskade björn, den har ibland formen av andra djur.

Men det spelar ingen roll, bara man inte sitter där i ensamhetens natt.

 

Krama den hårt och dröm dig in i fantasin.

 

Där blommor är gjorda av mandelmassa och vattnet är hallonsaft.

Där man sover i sängar som är gjorda av polkagrisar.

Russin som är stenar och plommon är berg.

Äpplen är husen man bor i.

Precis där mellan Moroten och gurkan, bor jag.

Jag har ett täcke av grädde och min huvudkudde är en jordgubbe.

Kom och hälsa på vet jag...

 

=)

 

Kram på er alla.

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards