Direktlänk till inlägg 5 december 2013

SNÖ

Av lynx63 - 5 december 2013 14:19


 Copyright © Gäller för alla mina texter + bilder

  

ZINGO 9 år.

   

  


 



SNÖ snö i stora flingor

LAPPVANTAR

Underbart och ljust, vi får se om det kommer att ligga kvar.

Men jag njuter så länge det varar, va hos läkaren idag.

Och han fick se hur svårt jag hade det med att böja handleden.

Blev sjukskriven helt till den 15 januari, sen ska jag börja arbeta 25%.

Vi håller tummarna sa han, men det ser ut som om det kanske kommer att gå vägen.

Även om jag hade problem nu, denna gång släpper inte handkirurgen mig.

Utan jag kommer att träffa honom igen.

Även sjukgymnasten, äntligen ser det ut som om dom tar saken mer seriöst.



  


En ängels vingar

Kyrkklockor klingar

Mjuk som sammet

Vid krubban står lammet


Snöflingor som dalar

Åsnor tuggar på sina höbalar

Ljusen tänds i alla vrår

Djuren lämnar spår


Visheten sveper in

Jag är bara din


Lynx63 © 

 

KRAM på er och ha en fin torsdag.










 
 
Spanaren

Spanaren

7 december 2013 08:50

Förlåt finaste Zingo att vi har missat din födelsedag. Ett stort GRATTIS i efterskott. Vad fick du för gott undrar Sokko?
Bra att de har extra koll på dig nu!
Nu ska du banne mig inte jobba hela dagar för att få ihop dina 25 % Hälsan är viktigast och får du inte jobba varje dag så får läkaren sjukskriva dig eller att du flyttas till annan avdelning osv. Du också ska tänka rätt denna gång!!!!!
Underbara dikt och verkligen underbar *gillar* /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

7 december 2013 11:25

KRAM från Zingo till Sokko, kortet togs då Zingo fyllde 9 år i april, Lana fyllde i november.Båda fick mina köttbullar på ren köttfärs, det älskar dom.

Ja nu ska jag fundera mycket på om jag ska byta arbetsplats, vi får en ny chef i februari, på gott och ont. Man vet aldrig vad man får, bara vad man har. Kram på er alla.

 
tulipaner

tulipaner

8 december 2013 12:36

Grattis snygging! hoppas du fick goa ben och tugga på!

det väl dags att dom börjar och ta detta med allvar,fattas bara annat.se till att du får arbets pröva istället,tror du har den rätten ,kolla upp vad du får göra vid ett arbets byte. så det blir nått kalas bra i slutet ,det vore du värd.tänk och kunna gå glad till jobbet och orka med det ,det inte dumt!
tummen upp för din dikt!/kram

http://tulipaner

lynx63

8 december 2013 13:32

Ja jag håller tummarna att allt blir bra, jag vill gå till jobbet med glädje igen. Ha en fin 2 advent och var rädd om dig. KRAM

 
Ingen bild

AFA Försäkring

11 december 2013 14:13

Hej!

Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är sjukskriven.

Du kan ha rätt till ersättning från oss om du jobbar på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring: www.afaforsakring.se/sjukforsakring

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

Vänliga hälsningar
Fredrik
AFA Försäkring

lynx63

11 december 2013 16:41

Tack men det behövs inte, jag har redan fått från er i ett år.
Sen har man inte rätt till mer hjälp, även om man som jag fick operera om handen 3 gången på 1 ½ år för att dom gjorde fel.
Denna sjukskrivning är den tredje alltså, så nu vill jag bara tillbaka och jobba. MVH & tack.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lynx63 - 8 december 2015 16:41

   TJA nu skulle jag vara här och skriva en massa roliga saker. Men nix jag är en förkyld grinig med huvudvärk gnäll tant. Så vi får höras längre fram i vk kram på er alla.    ...

Av lynx63 - 22 september 2015 15:13

HEJ flickor    Jag är inte här så ofta, har vattenproblem som kommer och går. Fick vatten ur brunnen ett litet tag, sen blev det något annat problem. Så nu är man utan vatten igen, får hoppas att det regnar snart så man kan tvätta av sig lite...

Av lynx63 - 9 september 2015 15:57

HEJ vänner!    Med anledning av en bacill, så länkar jag inte till någon mera. Allt för att hindra smittspridning, sen får vi se om PENICILLINET verkar. Må alla få vara friska och krya nu då höstens vindar sveper fram. Lavendel står i full ...

Av lynx63 - 4 september 2015 19:08

HEJ   Vänner!  Nu är det fredag och jag ligger och tittar på en film/serie. Känner mig lat och lite frusen, här har det vart mellan 10-17 grader under dagen. Turbo sover bredvid mig och under sängen snarkar Gunnar. Lana ligger på mina ben...

Av lynx63 - 22 augusti 2015 15:33


HEJ Ja nu ska ni få se något som kom hem till mig idag. HURRA va jag blev glad. Förmodar att någon pippi har kvittrat att jag fyller år imorgon.      Så tusen miljoner med tack från mitt hjärta till era hjärtan. "Familjen A-B/J och Sokko...

Ovido - Quiz & Flashcards