Direktlänk till inlägg 19 mars 2013

HURRA VA JAG ÄR GLAD ;)

Av lynx63 - 19 mars 2013 19:13

HEJ alla goa prickar!  


Nu har jag fått alla 15 böckerna som jag beställde i helgen, har redan startat på 1 boken. Trolldom heter den, det passar bra med dessa böcker nu. För snart är det dax att damma av kvasten och fara till blåkulla, "Gunnar är också beredd.  

 

Å vilka tider det va så där runt 1500-1600 talet. Man fick passa sig för att visa vad man kunde, för det blev fasligt varmt om fötterna för en dela av mina medsystrar.   Förmodligen stod jag där själv också, ajaj. Men ack vilken rädsla för det som man inte kunde förklara, skakande att se och läsa denna brist på kunskap.  

Nå nu får ni alla ha en underbar vecka.    

 

Go kramar på er.

 
 
Spanaren

Spanaren

19 mars 2013 19:50

Men vad heter författaren frågar fru Nyfiken på dina böcker.
Mys på /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

20 mars 2013 09:38

Margit Sandemo så klart, min fina vän. KRAMAR

 
Spanaren

Spanaren

20 mars 2013 10:03

Googlade på den titeln i går och hittade den boken och fick då se att det var samma författare ;.) Tack för att du berättade! Gillar ditt köp och önskar dig många sköna och tänkvärda stunder med denna serie. Varför skriver du inte till Margit? Googla och se om hon har någon hemsida eller så *ler* /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

23 mars 2013 12:06

Tja de va ju en idé, men hon är nog lite less på alla som skriver till henne. I alla fall skrev hon om det i en av sina böcker. Stor kram...

 
skogsfen

skogsfen

21 mars 2013 09:47

Ja det var nog många fina duktiga kvinnor som fick smaka på elden. Var för något år sedan i min bardoms byggd. Där avrättades häxor "kvinnor dog män dömde" Häxberget utanför Kramfors där finns ett museum i närheten och en minnessten där på häxberget. Det var mycket starka känslor som kom upp där på berget. Inte någon rusning dit heller, vi var ensamma.
Kram från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

lynx63

23 mars 2013 12:23

Å va spännande, dit skulle jag vilja komma. Här där jag bor, har dom också bränt häxor. Vilken okunskap, man blir mörkrädd. Stora kramar och ha en fin helg.

 
tulipaner

tulipaner

21 mars 2013 15:42

oj,nu ska det läsas här,har helt glömt bort att det blir påsk här,illa illa .men jag kom på det idag.
ja ,du det bra att Gunnar är klar ,ska kolla om skrållan börjar vara start färdig:)

http://tulipaner

lynx63

23 mars 2013 12:11

Bra då kan vi mötas "FNISS" min kvast va lite dålig, men jag fick tillslut ordning på den. Alla andra jag pratat med ska tydligen vara lite lata och ta den med motor. Men inte jag och Gunnar vi kommer på de hederliga sättet. KRAMAR

 
tulipaner

tulipaner

25 mars 2013 16:09

skrev nyss att jag skulle hjälpa dig och laga kvasten,men då kan vi bara koma iväg fortare! nä,ingen motor vi ska kvasta normalt:9

http://tulipaner

lynx63

25 mars 2013 16:51

Super duper bra, precis som jag tycker ingen motor. KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lynx63 - 8 december 2015 16:41

   TJA nu skulle jag vara här och skriva en massa roliga saker. Men nix jag är en förkyld grinig med huvudvärk gnäll tant. Så vi får höras längre fram i vk kram på er alla.    ...

Av lynx63 - 22 september 2015 15:13

HEJ flickor    Jag är inte här så ofta, har vattenproblem som kommer och går. Fick vatten ur brunnen ett litet tag, sen blev det något annat problem. Så nu är man utan vatten igen, får hoppas att det regnar snart så man kan tvätta av sig lite...

Av lynx63 - 9 september 2015 15:57

HEJ vänner!    Med anledning av en bacill, så länkar jag inte till någon mera. Allt för att hindra smittspridning, sen får vi se om PENICILLINET verkar. Må alla få vara friska och krya nu då höstens vindar sveper fram. Lavendel står i full ...

Av lynx63 - 4 september 2015 19:08

HEJ   Vänner!  Nu är det fredag och jag ligger och tittar på en film/serie. Känner mig lat och lite frusen, här har det vart mellan 10-17 grader under dagen. Turbo sover bredvid mig och under sängen snarkar Gunnar. Lana ligger på mina ben...

Av lynx63 - 22 augusti 2015 15:33


HEJ Ja nu ska ni få se något som kom hem till mig idag. HURRA va jag blev glad. Förmodar att någon pippi har kvittrat att jag fyller år imorgon.      Så tusen miljoner med tack från mitt hjärta till era hjärtan. "Familjen A-B/J och Sokko...

Ovido - Quiz & Flashcards