Direktlänk till inlägg 18 mars 2013

SLUT "Snyft"

Av lynx63 - 18 mars 2013 13:02


Bok 47 klar   


Ja å så va man här, vid slutet. Ingen mer Sagan om Isfolket, denna Marigt Sandemo är unik i sin konst att trollbinda en vid varje bok på olika sätt.

 

Ingen bok är dålig "en mycket svår konst då man skriver en så lång serie som denna." Böckerna går som en bergodalbana, spänningen stiger och sen far man runt i en hisnande orgier av människor och väsen.

 

Man behöver dom lugna bitarna som finns, speciellt för att göra vissa nödvändiga saker som kallas vardagens arbete. Man är som Speedy Gonzales med andan i halsen, mat vad är det? Man vill bara tillbaka, för att få veta vad som händer sen. Hade man inte hundarna så skulle jag nog bara ha legat och läsa dygnet runt. :)

 

Så var du än är fru Sandemo, så ödemjukast bugar jag mig.

Så som ditt Isfolk bugade sig för dom stora. 

 

KRAM till alla där ute   

 
 
Jonna

Jonna

18 mars 2013 13:34

Hejsan!
jag har också läst sagan om isfolket och den band mig från första boken till den sista, den går att läsa om igen så bra tycker jag att den är..

http://joul6355.bloggplatsen.se

lynx63

18 mars 2013 18:46

Ja det håller jag med om, jag läste denna serie för ca 20 år sedan och nu dammade jag av den igen. Tack för titten, ha en fin vecka.

 
tulipaner

tulipaner

19 mars 2013 11:50

hello!
här har vi strålande sol,och jätte kallt i luften det blåser små spik.räcker med att gå till postlådan!
nåja den fina förkylningen sitter i så jag har inte tagit många steg,så jag får ställa in fikat idag./kram

http://tulipaner

lynx63

19 mars 2013 18:37

ÅÅÅ min lilla tullis, är du fortfarande snorvlig.
Inte bra, ilar till dig genast. KRAM

 
Spanaren

Spanaren

19 mars 2013 12:53

Minns att jag tyckte hon skrev bra men jag har inte som du läst hela serien. På ålderns höst har denna Margit all rätt att få göra det hon nu vill. Har för mig att hon så gott som har slutat med att skriva ... men vem vet ;.)
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

19 mars 2013 18:36

Ja kunde man skriva som henne då skulle man vara stor. Hon kan nämligen skriva om "du vet vad", precis så som jag önskade att man själv kunde. Stor kram på dig.

 
skogsfen

skogsfen

19 mars 2013 17:58

Ja, snyft så sorgligt när det tar slut. Man är ju i den världen och vill dit igen. Bokvärlden. Men du får ju snart nya böker att sätta öona i. ;))
Kram från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

lynx63

19 mars 2013 18:33

Smaskila smask.... vet du vad jag fick med posten?
KRAM Fniss ;)

 
tulipaner

tulipaner

21 mars 2013 15:43

kram gulle dig!

http://tulipaner

lynx63

23 mars 2013 12:06

KRAM :) gulle dig också :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lynx63 - 8 december 2015 16:41

   TJA nu skulle jag vara här och skriva en massa roliga saker. Men nix jag är en förkyld grinig med huvudvärk gnäll tant. Så vi får höras längre fram i vk kram på er alla.    ...

Av lynx63 - 22 september 2015 15:13

HEJ flickor    Jag är inte här så ofta, har vattenproblem som kommer och går. Fick vatten ur brunnen ett litet tag, sen blev det något annat problem. Så nu är man utan vatten igen, får hoppas att det regnar snart så man kan tvätta av sig lite...

Av lynx63 - 9 september 2015 15:57

HEJ vänner!    Med anledning av en bacill, så länkar jag inte till någon mera. Allt för att hindra smittspridning, sen får vi se om PENICILLINET verkar. Må alla få vara friska och krya nu då höstens vindar sveper fram. Lavendel står i full ...

Av lynx63 - 4 september 2015 19:08

HEJ   Vänner!  Nu är det fredag och jag ligger och tittar på en film/serie. Känner mig lat och lite frusen, här har det vart mellan 10-17 grader under dagen. Turbo sover bredvid mig och under sängen snarkar Gunnar. Lana ligger på mina ben...

Av lynx63 - 22 augusti 2015 15:33


HEJ Ja nu ska ni få se något som kom hem till mig idag. HURRA va jag blev glad. Förmodar att någon pippi har kvittrat att jag fyller år imorgon.      Så tusen miljoner med tack från mitt hjärta till era hjärtan. "Familjen A-B/J och Sokko...

Ovido - Quiz & Flashcards