Direktlänk till inlägg 16 december 2012

Totem/Kraftdjur eller Vingar sveper stjärnstoft

Av lynx63 - 16 december 2012 14:42

Copyright © Gäller för alla mina texter + bilder.


 

Turbo


Spanaren skriver om en massa spännande saker, se hennes blogg...

Om våra totem / kraftdjur, hittade jag en sida om.

Läs denna fina information om våra väktare.

www.freewebs.com/tiiavintto2/kraftdjur.htm

Ha en super fin söndag alla mina vänner, kram

En liten dikt på vägen.

 

 



Vingar sveper stjärnstoft

Pälsmössa vantar myser vid elden 
Veden sprakar dansar en magisk dans 
Viskar mer av dessa ord 

Vingar sveper stjärnstoft 

Syret sprider små bubblor 
Ljuvlig arom fyller sinnen 
Livets mening far som en virvelvind 

Vingar sveper stjärnstoft 

Sliter ibland kroppen i delar 
Önskan om svar viljan att veta 
Förlorad tid slösar dagar 

Vingar sveper stjärnstoft 

Andas kärlek till den som behöver 
Känner behov av händelser 
Lever ditt liv viskar ömhet 

Vingar sveper stjärnstoft 

Varma fingrar smeker kroppen 
Varsamt finner man hoppet 
Fyrverkerier firar glädjen 

Vingar sveper stjärnstoft 

Lynx © M 



 
 
Spanaren

Spanaren

16 december 2012 15:52

Puss på dig voffsingen :-)
Tack för länk och fin dikt/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

16 december 2012 17:40

Tack tack, Tubbe sänder slaskiga pussar tillbaka.
Även dom andra trollungarna. Ja Gunnar också...
Kram

 
tulipaner

tulipaner

17 december 2012 18:42

go kväll!
hur länge har du diktat?
tycker du jätte duktig!
söt voffsing<3

har ingen aning om dessa djur kraft djur.kanske ska titta efter?!

ha det gott /kram

http://tulipaner

lynx63

17 december 2012 21:44

HEJ Turbo tackar, jo Indianerna hade namn du vet Svävande Örnen, viskande ormen mm, det var deras vägledare/kraft djur. Dom satte sig i trans eller så var det drömmar eller något dom gjorde, som gav dom ett djurnamn. Det ansågs ge tur och styrka mm Ha en fin vecka KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lynx63 - 8 december 2015 16:41

   TJA nu skulle jag vara här och skriva en massa roliga saker. Men nix jag är en förkyld grinig med huvudvärk gnäll tant. Så vi får höras längre fram i vk kram på er alla.    ...

Av lynx63 - 22 september 2015 15:13

HEJ flickor    Jag är inte här så ofta, har vattenproblem som kommer och går. Fick vatten ur brunnen ett litet tag, sen blev det något annat problem. Så nu är man utan vatten igen, får hoppas att det regnar snart så man kan tvätta av sig lite...

Av lynx63 - 9 september 2015 15:57

HEJ vänner!    Med anledning av en bacill, så länkar jag inte till någon mera. Allt för att hindra smittspridning, sen får vi se om PENICILLINET verkar. Må alla få vara friska och krya nu då höstens vindar sveper fram. Lavendel står i full ...

Av lynx63 - 4 september 2015 19:08

HEJ   Vänner!  Nu är det fredag och jag ligger och tittar på en film/serie. Känner mig lat och lite frusen, här har det vart mellan 10-17 grader under dagen. Turbo sover bredvid mig och under sängen snarkar Gunnar. Lana ligger på mina ben...

Av lynx63 - 22 augusti 2015 15:33


HEJ Ja nu ska ni få se något som kom hem till mig idag. HURRA va jag blev glad. Förmodar att någon pippi har kvittrat att jag fyller år imorgon.      Så tusen miljoner med tack från mitt hjärta till era hjärtan. "Familjen A-B/J och Sokko...

Ovido - Quiz & Flashcards