Alla inlägg den 4 december 2012

Av lynx63 - 4 december 2012 13:02

    

Copyright © Gäller för alla mina texter + bilder.

 

 

Vaknade mitt i natten, regnet öste ner. Min lägenhet ligger högst upp, balkongen skakar.

Taket låter som om det ska rasa in när som helst.

Tassar upp sätter på en kopp kaffe klockan visar 01:42, en stark vishet slår in som en slägga i magen.

 


Vill inte sitta i en båt nu, något med ordet båt gav mig stark oro.

Rastlöst vandrar jag från fönster till fönster, ordet båt lämnar mig inte.

Har inget till övers för båtar annars, blir sjösjuk så det är inget för mig.

Varför känns det som om något ropar på mig??

 

Tittar in i barnens rum, dom sover lugnt, jag går till köket och hämtar mitt kaffe.

Kryper ner i sängen, jag ligger i vardagsrummet för under dagen har vi möblerat om.

Det skiljer nästan 6 år mellan barnen, så nu har stora killen fått eget rum.

Jag ser genom fönstret hur vinden tar i, denna kväll har jag inte dragit ner persiennerna.

Slumrar till efter några timmar, men sover oroligt.

Vaknar kl 07:20 av ett kyligt lugn, något säger mig att det är över.


Dagens datum den 28 september 1994.

Estoniakatastrofen

Dessa tider är från Wikipedia....

Registrerade anropet 01.24. En halv timme senare (antagligen 01.48) hade fartyget sjunkit.


Några jag känner, förlorade nära anhöriga och vänner den natten.

Tänker på er alla och tänder ett ljus.....

KRAM


Ovido - Quiz & Flashcards