Direktlänk till inlägg 6 december 2012

Det bara kommer mer :) Hurra

Av lynx63 - 6 december 2012 12:51

     

Turbo              Zingo              Lana


Copyright © Gäller för alla mina texter + bilder. 


HEJ alla glada undulater!


Vi har snö massor med snö, det kommer mer och mer.

Lana, Zingo och Turbo är överlyckliga dom leker mullvad...

Svåra att fånga med kameran, men Zingo tar priset han är mer under än över "fniss".

 

Hoppas att ni alla har det varmt och mysigt, själv ligger jag under täcket och bara myser med Lana. Hon måste fort bli varm om baken, annars får hon lätt vattensvans :( och det vill jag inte.

 

Vi har vart ute och busat i snön, vi tog lite nya blider som ni får se en annan dag :) lägger ut några som jag tog för ett par dagar sedan.

 

Må så gott och krama varandra

 
 
Spanaren

Spanaren

6 december 2012 15:44

Tack för underbara bilder.
Tack för glatt bus med dig och dina hundar.

Vattensvans är det samma som droppsvans eller ...
Odi hade en gång droppsvans ... svansen gick inte alls att få upp ... som tur var gick det till sig och kom aldrig mera tillbaka /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

6 december 2012 18:14

Ja precis, smärtan är olidlig man tror att den har gått av. Har hunden otur kan de slå ut hela bakbenen + ryggen. Fy för del lede, vill inte ha detta på Lana igen. Hon grät jag grät, min stora son kommer hem och undrar varför vi tjuter. Sen helt sonika lägger han Lana i sängen och hämtar hårfön och gnuggar upp blodcirkulationen på Lana så jag trodde hon skulle smälla av, sen under duntäcket. Morgonen efter så lyfte hon svansen lite, vi åkte och köpte täcken åt henne så att hon inte skulle bli kall och blöt mera. På sommaren är det svårt för hon älskar att bada, men jag masserar henne så hårt jag kan över länden, ner mot svansroten och vi har peppar peppar klarat henne med bara ett litet bakslag. Men då försvann smärtan efter ett par timmar. Varför min son visste detta var för att hans kompis hund hade haft detta också under den regniga hösten. Stor kram till er alla.

 
tulipaner

tulipaner

6 december 2012 18:23

vad härligt det låter,med att ni varit och busat i snön!!
vi har inte så mycket snö,men det kommer väl.dom är fina dina hundar,men nått säger att jag gillar Zingo,vet inte varför?

mysigt med täckes mys!
har aldrig vart med om vatten svans ,men dom som haft hundar som haft det ,säger ju att det inge vidare.så nu kramar vi svansen.och ha en bra kväll!/kram

http://tulipaner

lynx63

7 december 2012 17:42

Zingo är som en stor trygg nalle, kanske det är därför du gillar honom :) Han är så söt, han är så svart att man måste söka upp platser för att fota honom så rättvist som möjligt. Annars blir det bara en svart klump, med söta ögon.
Lana tackar för svans kramningen.
Kram från oss alla

 
Spanaren

Spanaren

7 december 2012 13:58

Men du så besvärligt och tur att du vet hur du ska göra.
Jag ringde veterinären och dom bad mig avvakta. Minns inte om dom sa något om magnecyl eller inte. Men några andra tips fick jag inte och Odi verkade inte heller ha ont. Är nog inte samma eller ... /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

7 december 2012 17:35

Kanske det är samma men att Odi inte hade så ont bara. Vet inte, men råden som du fick får dom flesta + magnecyl. Men vårat fungerar bra på Lana. Sen om det är att man gör något och kanske lite plasebo för Lana också, hon kände att man brydde sig.....KRAMIS

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lynx63 - 8 december 2015 16:41

   TJA nu skulle jag vara här och skriva en massa roliga saker. Men nix jag är en förkyld grinig med huvudvärk gnäll tant. Så vi får höras längre fram i vk kram på er alla.    ...

Av lynx63 - 22 september 2015 15:13

HEJ flickor    Jag är inte här så ofta, har vattenproblem som kommer och går. Fick vatten ur brunnen ett litet tag, sen blev det något annat problem. Så nu är man utan vatten igen, får hoppas att det regnar snart så man kan tvätta av sig lite...

Av lynx63 - 9 september 2015 15:57

HEJ vänner!    Med anledning av en bacill, så länkar jag inte till någon mera. Allt för att hindra smittspridning, sen får vi se om PENICILLINET verkar. Må alla få vara friska och krya nu då höstens vindar sveper fram. Lavendel står i full ...

Av lynx63 - 4 september 2015 19:08

HEJ   Vänner!  Nu är det fredag och jag ligger och tittar på en film/serie. Känner mig lat och lite frusen, här har det vart mellan 10-17 grader under dagen. Turbo sover bredvid mig och under sängen snarkar Gunnar. Lana ligger på mina ben...

Av lynx63 - 22 augusti 2015 15:33


HEJ Ja nu ska ni få se något som kom hem till mig idag. HURRA va jag blev glad. Förmodar att någon pippi har kvittrat att jag fyller år imorgon.      Så tusen miljoner med tack från mitt hjärta till era hjärtan. "Familjen A-B/J och Sokko...

Ovido - Quiz & Flashcards