Direktlänk till inlägg 12 april 2014

:-)

Av lynx63 - 12 april 2014 13:18

Smaklig helg.

Har precis bakat en citron sockerkaka.

Kaffet puttrar och yngsta sonen säger att till den som önskar te har mammi det också.

Barn är så goa, även då dom växer upp till unga män :-) och försöker vara stora.

Min stora son som är 29 1/2, men kallar mig fortfarande för lilla mor eller mammi. Han undrade en gång då han var 4 år. Hur jag visste att det var han som ropade mamma om det va tre till som skrek efter sina mammor??

Försökte mig på en inlevelserik historia om att vi mammor hörde på rösten vem som ropade. Men det köpte inte den lilla gossen, utan sa med klok röst. Mamma det är bäst att jag döper om dig. Det får bli lilla mor eller mammi.

Och nu många år senare heter jag så fortfarnde.

Hurra för barn och barnbarn.

Trevlig helg på er.

Kramis

 
 
Spanaren

Spanaren

13 april 2014 15:59

Så klart att mammor och mattar kan höra vem som är vem när det ropas eller skälls *ler* Ha en fin söndag och njut av din kaka om du har något kvar av den/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

15 april 2014 00:29

Precis vad jag förklarade, men nej lille man ville döpa om sin gamla mor. Fniss stor kram och glad påsk.... =)

 
TantGlad

TantGlad

13 april 2014 16:12

Ja hurraaa hurra för barn och barnbarn.
Söndag nu och vart så glad över ditt besök hos mig.
Ha nu en riktig fin påsk fina du!

Påskkram från mig! KRAMKRAM!

http://TantGlad.bloggo.nu

lynx63

15 april 2014 00:27

=) Ja viss blir man glad av sina ungar. Kul att du tittade in hos mig, men blir alltid lika GLAD Stor kram och glad påsk....

 
Ingen bild

tulipaner

15 april 2014 19:33

ja,dessa underbara barn,kan inte säga annat!

lynx63

25 april 2014 23:23

Ja ungar och djur det är livet det... KRAM =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lynx63 - 8 december 2015 16:41

   TJA nu skulle jag vara här och skriva en massa roliga saker. Men nix jag är en förkyld grinig med huvudvärk gnäll tant. Så vi får höras längre fram i vk kram på er alla.    ...

Av lynx63 - 22 september 2015 15:13

HEJ flickor    Jag är inte här så ofta, har vattenproblem som kommer och går. Fick vatten ur brunnen ett litet tag, sen blev det något annat problem. Så nu är man utan vatten igen, får hoppas att det regnar snart så man kan tvätta av sig lite...

Av lynx63 - 9 september 2015 15:57

HEJ vänner!    Med anledning av en bacill, så länkar jag inte till någon mera. Allt för att hindra smittspridning, sen får vi se om PENICILLINET verkar. Må alla få vara friska och krya nu då höstens vindar sveper fram. Lavendel står i full ...

Av lynx63 - 4 september 2015 19:08

HEJ   Vänner!  Nu är det fredag och jag ligger och tittar på en film/serie. Känner mig lat och lite frusen, här har det vart mellan 10-17 grader under dagen. Turbo sover bredvid mig och under sängen snarkar Gunnar. Lana ligger på mina ben...

Av lynx63 - 22 augusti 2015 15:33


HEJ Ja nu ska ni få se något som kom hem till mig idag. HURRA va jag blev glad. Förmodar att någon pippi har kvittrat att jag fyller år imorgon.      Så tusen miljoner med tack från mitt hjärta till era hjärtan. "Familjen A-B/J och Sokko...

Ovido - Quiz & Flashcards