Direktlänk till inlägg 20 juli 2013

Dagg

Av lynx63 - 20 juli 2013 00:05


  

Copyright © Gäller för alla mina texter + bilder. 



Vit som liljekonvaljens klockspel 
Speglar ängelns sång i nattens vila 

Droppar av regn faller fritt från bladen 
En svag dimma ligger i luftens rymd 

Spindelns nät ger mönster åt fantasin 
Bergens skrovliga yta talar sitt egna språk 

Den lilla sjön ger svalka åt badande fåglar 
När solen stiger för en ny morgondag 



Lynx63 © 

 
 
tulipaner

tulipaner

23 juli 2013 19:59

Du bara så suverän på detta med dikter ,man blir verkligen fundersam,börjar tänka på spindelnät,ja det super!

så fina små ank ungar oxå.

vi har haft sommar 2 dagar nu och det bara så skönt ,man njuter och det ska man kunna nu ,vi ska ha sommar nu!

hoppas böckerna är bra,och att det bra med tummen ,eller?/kram

http://tulipaner

lynx63

29 juli 2013 01:45

HEJ GOA PRICK jo böckerna är så där, författaren är det nog inga större fel på.

Men översättaren lägger in dagens ord i 1600-1779 talet. Så från att vara i den värden och i deras tankar, slängs man tillbaka i nu tid med buller och bong.

Jag blir så frustrerad, tusen tack för att du gillar det jag skriver. Ska i veckan samla en lunta och sända till ett förlag för att se om dom nappar.

KRAM och va rädd om dig

 
TantGlad

TantGlad

29 juli 2013 20:19

Ååååå vilken fin bild och villka fina ord.
Vackert vackert färgstarkt så som jag gillar.
Tack för din fina fina värmande kommentar åkso från mig i min blogg. Så glädjande och glad jag vart.
Ha nu en fortsatt jättefin kväll fina du!
Varma varma kramar från en du gjort glad både här och hos mig!
Kraaaaam!

http://TantGlad.bloggo.nu

lynx63

31 juli 2013 01:04

Å så go du är, tack själv för din värme. KRAM

 
TantGlad

TantGlad

30 juli 2013 06:30

Hej vännen.
Vet inte om jag gjorde rätt när jag skrev i går till dig. Om min kommentar kom in hos dig? Men då skriver jag isåfall en till gång.
Jättefin dikt måste jag säga. Sen villken fin söt bild på de små liven.
Varm go kram och tusen tack för din kommentar hos mig.
Varm varm kraaaam.

http://TantGlad.bloggo.nu

lynx63

31 juli 2013 01:08

Tusen tack för dina ord till mig, blir så glad. Jo då dina tidigare ord kom med, det är bara jag som inte är ute varje dag för att kolla om någon skriver. Har jobbat mina udda pass från 15-24 så jag blir lite snurrig, eller snurrigare än vanligt hahah, KRAM du fina vän.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lynx63 - 8 december 2015 16:41

   TJA nu skulle jag vara här och skriva en massa roliga saker. Men nix jag är en förkyld grinig med huvudvärk gnäll tant. Så vi får höras längre fram i vk kram på er alla.    ...

Av lynx63 - 22 september 2015 15:13

HEJ flickor    Jag är inte här så ofta, har vattenproblem som kommer och går. Fick vatten ur brunnen ett litet tag, sen blev det något annat problem. Så nu är man utan vatten igen, får hoppas att det regnar snart så man kan tvätta av sig lite...

Av lynx63 - 9 september 2015 15:57

HEJ vänner!    Med anledning av en bacill, så länkar jag inte till någon mera. Allt för att hindra smittspridning, sen får vi se om PENICILLINET verkar. Må alla få vara friska och krya nu då höstens vindar sveper fram. Lavendel står i full ...

Av lynx63 - 4 september 2015 19:08

HEJ   Vänner!  Nu är det fredag och jag ligger och tittar på en film/serie. Känner mig lat och lite frusen, här har det vart mellan 10-17 grader under dagen. Turbo sover bredvid mig och under sängen snarkar Gunnar. Lana ligger på mina ben...

Av lynx63 - 22 augusti 2015 15:33


HEJ Ja nu ska ni få se något som kom hem till mig idag. HURRA va jag blev glad. Förmodar att någon pippi har kvittrat att jag fyller år imorgon.      Så tusen miljoner med tack från mitt hjärta till era hjärtan. "Familjen A-B/J och Sokko...

Ovido - Quiz & Flashcards