Direktlänk till inlägg 23 februari 2013

Bokmalens värld

Av lynx63 - 23 februari 2013 21:30


 

Turbo sommaren 2012-


Copyright © Gäller för alla mina texter och bilder.

 



   Kaffe och en bok sen är jag nöjd.


Jag har hamnat i ett bok virvel sug, kan inte sluta. Har för 20 år sedan läst hela serien om

Isfolket av Margit Sandemo, många gillar inte den serien. Därför älskar jag den bara mera, mycket historia blandat med häxor pest och annan vidskepelse. När jag för att par dagar sedan packade upp dom från kartongerna så blev jag sugen på att läsa historien igen. En bok har ca 254 sidor, jag tar 2-3 böcker om dagen. 47 st är dom. 


Min dag ser nu mera ut så här.


Står och läser

Lagar mat och läser

Går och läser

Kissar och läser

Ligger och läser


Önskar att man kunde duscha och läsa. 

Ja även köra bil och läsa.

Eller rasta hundarna och få läsa.

Å va livet är underbart "Böcker finns"


Så nu vet ni var jag har tagit vägen, så som den äkta häxa jag är så drar jag mig in i magins värld igen.

Där bodde jag under hela min barndom och tonårsliv, en trygg och varm plats.

Man samlar energi och läker, ha det så bra mina fina vänner. 

Vi ses snart jag är i bok 10 nu.


Kram er vän 


 
 
skogsfen

skogsfen

24 februari 2013 18:15

Jag har läst några av böckerna för en evighet sedan, jag tyckte de var bra. Gillar mystik och magi.
Ha nu riktigt mysigt med dina böcker, men du får inte glömma bort Gunnar och dina hundar ;)
Kram från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

lynx63

24 februari 2013 20:11

Nä ingen risk, Lana lägger sig på mig då hon vill gå ut och Zingo han pratar. Gunnar går in och stångar bort boken och Turbo skäller. Så alla får sin del av uppmärksamhet i alla fall. Vi var ute i skogen idag och såg 8 rådjur, Lana skakade och gurglade, så ivrig blev hon. Hon älskar rådjur, försöker valla hem dom till oss. (Hon har vallat hem hästar förut) In på tomten ska dom enligt henne. Så hon kan inte gå lös, blir så orolig om hon anser att det är hennes kompisar och hon tycker att dom ska hem. Zingo bara tittar och svansen går som en propeller, Turbo är stor i korken och springer ca 3½ steg, sen sprätter han och studsar på stället. Vi kom nära en gång och då sprang han hem. :)

KRAMIS från alla pälsbollar & bokmalen.

 
tulipaner

tulipaner

25 februari 2013 14:51

oj,vad du läser,men det ju bra att du kommer ihåg vad du läser.för det gör nämligen inte jag ,minnet vet du.så jag är glad för din skull!

men du får inte gå ner dig helt i bokträsket,vill ju se lite av dig här på bloggen oxå vet du,vi har ju våra fika pauser ,glömm nu inte det:) kram

http://tulipaner

lynx63

26 februari 2013 19:04

Ja när jag kommer in i bok dimmorna, är jag nästan tråkig. Men jag lovar att jag ska titta in och fika var och varannan dag. Ha en underbar vecka min fina vän. KRAM

 
skogsfen

skogsfen

28 februari 2013 08:05

Kom bara förbi för att tala om att----VÅREN kommer snart. Jag menar du bara läser och läser nu, så du inte missar den;)))
Kram från Skogfen

http://skogsfen.bloggplatsen.se

lynx63

2 mars 2013 21:13

Fniss tack det va bra att du meddelade mig det :)
Jag såg solen här om dagen och hörde takdropp.
HURRA kramar i massor :)

 
Spanaren

Spanaren

1 mars 2013 07:42

Jag har alltid läst mycket och helst som barn. Minns att jag läste Borta med vinden på 1000 sidor på en vecka. Nu läser jag inte alls lika fort men kanske tänker mera under tiden ... vad vet jag *ler*

Lyllo dig som har hela denna serie. Har bara läst några böcker men de var bra och mycket bra vill jag minnas.

Så mys på du min vän/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

2 mars 2013 21:23

Ja jag har hela den serien och den om Raij av Bente Pedersen. Ha en underbar helg och vi hörs snart igen.

 
tulipaner

tulipaner

1 mars 2013 15:13

tack för god melon,är på benen här nu.
med strålande sol ute idag,med våra vanliga minus grader.

hoppas nu bok dimmorna läger sig och vi kan gå ut och fika lite:)
kram till dig!

http://tulipaner

lynx63

2 mars 2013 21:16

Ja jag är så bok dimmig att jag har fått klagomål här hemma :) fniss men det gör inget. Jag läser och läser men blir snart klar kramis

Ps Glad att du är på benen igen Ds

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lynx63 - 8 december 2015 16:41

   TJA nu skulle jag vara här och skriva en massa roliga saker. Men nix jag är en förkyld grinig med huvudvärk gnäll tant. Så vi får höras längre fram i vk kram på er alla.    ...

Av lynx63 - 22 september 2015 15:13

HEJ flickor    Jag är inte här så ofta, har vattenproblem som kommer och går. Fick vatten ur brunnen ett litet tag, sen blev det något annat problem. Så nu är man utan vatten igen, får hoppas att det regnar snart så man kan tvätta av sig lite...

Av lynx63 - 9 september 2015 15:57

HEJ vänner!    Med anledning av en bacill, så länkar jag inte till någon mera. Allt för att hindra smittspridning, sen får vi se om PENICILLINET verkar. Må alla få vara friska och krya nu då höstens vindar sveper fram. Lavendel står i full ...

Av lynx63 - 4 september 2015 19:08

HEJ   Vänner!  Nu är det fredag och jag ligger och tittar på en film/serie. Känner mig lat och lite frusen, här har det vart mellan 10-17 grader under dagen. Turbo sover bredvid mig och under sängen snarkar Gunnar. Lana ligger på mina ben...

Av lynx63 - 22 augusti 2015 15:33


HEJ Ja nu ska ni få se något som kom hem till mig idag. HURRA va jag blev glad. Förmodar att någon pippi har kvittrat att jag fyller år imorgon.      Så tusen miljoner med tack från mitt hjärta till era hjärtan. "Familjen A-B/J och Sokko...

Ovido - Quiz & Flashcards