Direktlänk till inlägg 19 januari 2014

Snökristaller

Av lynx63 - 19 januari 2014 00:38



SKA FIXA ETT FOTO PÅ FRYSTA PÄRLTRÄD

Se här kommer den

 

Copyright © Gäller för alla mina texter + bilder. 




    

Oj så vackra träd vi har, björkar som har frost vita grenar.

När solen lyser på dem, tänds små glittrande pärlor.

Björkarna ser ut som vita julgranar, underbart och mycket vackert.

Vi har minus grader som hoppar mellan - 5,8 och - 17,6 som kallast

Men solen är här, så inget kan kännas mer underbart.

Må ni får en super fin söndag

Detta är min önskan.

*RYGGSÄCK*

Choklad med vispgrädde

Limpmackor med ost

Skidorna på

Å så härligt, även om jag bara kan drömma om detta med skidor.

Ska köpa nya =) men nu får det gå bra med två ben *LER*


KRAM/PUSS på er alla   .

 
 
Spanaren

Spanaren

19 januari 2014 08:55

Så fint ordat!
Vi har denna värld som du pratar om just nu men kallare. Som mest 32,4 grader än så länge.
Känner in alla fina ord du berättar om och hur limpan smakar i chokladen och hur skidorna glider.
Du skriver bra och bör få veta det gång på gång /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

20 januari 2014 00:25

Tack go prick, oj så härligt kallt du har det. Burr burr men kurr kurr så mysigt, det på minner mig om när mormor och jag skulle handla en dag. Det va minus 39 grader den dagen i Malmberget, mormor hade en spark som hade en snickrad låda på sittdelen. Där knölade hon in mig, med filtar och halsduk över mun och ansiktet.

Jag fick inte titta upp sa hon, hur hon klarade sig vet i fåglarna. Men som hon själv alltid sa, jag är ju van.

Vi såg ut som eskimåer då vi vaggade in på affären, men alla såg ut så den dagen. Haha. KRAM

 
Spanaren

Spanaren

20 januari 2014 11:26

Underbar farmor du hade :-)
Man blir härdad här uppe /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

20 januari 2014 22:30

Ja min mormor var toppen, hon blev 96 år kram kram =)

 
Ingen bild

tulipaner

20 januari 2014 12:56

men se så fina ståtliga björkar,dom är nog kusiner med mina :)

jasså du malmberget:men då kanske vi är släkt ändå :) ska ha kusiner och sånt från pappas sida som kommer därifrån.

då väntar jag in dig när du kommer glidande med ny skidorna ,när är du framme tro? så jag kan ordna med lite mat tänkte jag ,bastu oxå om damen vill ha det ,du har väl hundarna med dig?! här är det färdig löpt så det perffekt./kram

lynx63

20 januari 2014 22:34

Det tar nog inte så lång tid, har hundarna som draghjälp. *LER*

KRAM =)

 
Ingen bild

tulipaner

25 januari 2014 09:03

hallå,det ekar! vart är du?
är ju här och sa hälsa på,det ganska kallt också,vill ju bli insläppt,fryser,brrrr hoppas allt är bra!kram

lynx63

25 januari 2014 15:13

Å förlåt gumman, jag har influensan. Burr snorvel, spring fort hem så jag inte smittar ner dig. Kram kram så länge. =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lynx63 - 8 december 2015 16:41

   TJA nu skulle jag vara här och skriva en massa roliga saker. Men nix jag är en förkyld grinig med huvudvärk gnäll tant. Så vi får höras längre fram i vk kram på er alla.    ...

Av lynx63 - 22 september 2015 15:13

HEJ flickor    Jag är inte här så ofta, har vattenproblem som kommer och går. Fick vatten ur brunnen ett litet tag, sen blev det något annat problem. Så nu är man utan vatten igen, får hoppas att det regnar snart så man kan tvätta av sig lite...

Av lynx63 - 9 september 2015 15:57

HEJ vänner!    Med anledning av en bacill, så länkar jag inte till någon mera. Allt för att hindra smittspridning, sen får vi se om PENICILLINET verkar. Må alla få vara friska och krya nu då höstens vindar sveper fram. Lavendel står i full ...

Av lynx63 - 4 september 2015 19:08

HEJ   Vänner!  Nu är det fredag och jag ligger och tittar på en film/serie. Känner mig lat och lite frusen, här har det vart mellan 10-17 grader under dagen. Turbo sover bredvid mig och under sängen snarkar Gunnar. Lana ligger på mina ben...

Av lynx63 - 22 augusti 2015 15:33


HEJ Ja nu ska ni få se något som kom hem till mig idag. HURRA va jag blev glad. Förmodar att någon pippi har kvittrat att jag fyller år imorgon.      Så tusen miljoner med tack från mitt hjärta till era hjärtan. "Familjen A-B/J och Sokko...

Ovido - Quiz & Flashcards