Direktlänk till inlägg 22 november 2013

Tjing

Av lynx63 - 22 november 2013 07:15

 

 

          


Tjingeling i blåbärsskogen, jag har möblerat runt mina möbler.

Kökssoffan är åter i köket bordet vridet så att många får plats.

9 platser eller 10 om man har små bakar.

Hur jag bar mig åt?

  

Jo så här!

Lyfte med vänster och ställde bordet på en handduk, sen var det bara att ta stora rumpan och knuffa soffan fram, inga repor på golvet och soffan fann sin plats.

Lika med bordet, hurra va jag är bra.

Allt till den 1 advent, tomtegardinerna ska då upp, stjärnorna ska tindra i fönstren.

Om barn och barnbarn kommer så får alla plats, under hela jul månaden.

    

Efter detta arbetspass kommer jag att ha en vänsterarm som är som hulkens lår.

Hahaha minus den gröna färgen, tänk va vi kvinnor kan.

Jag har en handled som inte vill något, men jag får allt att fungera i alla fall.

Lite vänstervriden blir jag dock, för jag har kommit på att jag gör allt med vänster mycket lättare nu. Igår tog jag till och med pennan i den vänstra handen.

Men där tog det stopp, att skriva med vänster är inte så lätt.

Det såg ut som om ett barn hade skrivit, hihi.

 

Om ca 1½ vecka får jag börja använda handen, ska bli skönt jag hoppas på det bästa.

Denna gång har jag lyssnat på läkaren till punkt och pricka.

Inget har jag gjort som jag inte fått, även om det låter som om jag bara tutar på.

Så har jag inte och förresten så kan jag inte göra något med den handen.

Skillnaden är som ni vet att dom gipsade denna gång, men missade förra gången.

Det är mycket lättare att försöka använda en hand då den inte är lindad.

Nu har man inte kunnat det, inte ens fuska.

För det gör alldeles för ont, hoppas att ni har en ljuvlig fredag. 

var rädd om er, mina små hallontoppar.

KRAM

      

 


 
 
Spanaren

Spanaren

22 november 2013 07:50

Detta med en trasmatta under möblerna har jag gjort i flera år när jag har flyttat tunga saker. Blir inga repor heller. Hur ska du kunna stå på en stol och sätta upp stjärnor och gardiner är för mig en gåta men än finns det tid för handen att läka. Har du ringt och hört om det är normalt att du kan röra handen så lite? En fråga för mycket är bättre än ingen alls *ler* Bra att du sköter dig! Har man ont så vill man inte dit igen och gör allt för att bli frisk. Krya på dig och trevlig helg/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

22 november 2013 17:48

Precis hurra för oss, fick bara luddiga svar angående handledens svårigheter. Så vi får se vad läkaren säger den 5 dec kram och ha en fin helg :)

 
Spanaren

Spanaren

22 november 2013 18:13

Bra att du har ringt!!!!
Nu är det noterat i journalen och sen får vi se och höra hur det gick. Trevlig helg/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

23 november 2013 15:54

Ja det är bra, ha en fin lördagskväll kram :)

 
tulipaner

tulipaner

25 november 2013 14:59

akta dig nu,så du inte gör illa!
visst kommer man på smarta saker,vi kvinnor kan den saken är klar!
nu är du rädd om dig lilla cupkakan

http://tulipaner

lynx63

25 november 2013 19:47

Ja vi fixar det mesta, 1000 kramar till dig och jag lovar att vara rädd om mig.... :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lynx63 - 8 december 2015 16:41

   TJA nu skulle jag vara här och skriva en massa roliga saker. Men nix jag är en förkyld grinig med huvudvärk gnäll tant. Så vi får höras längre fram i vk kram på er alla.    ...

Av lynx63 - 22 september 2015 15:13

HEJ flickor    Jag är inte här så ofta, har vattenproblem som kommer och går. Fick vatten ur brunnen ett litet tag, sen blev det något annat problem. Så nu är man utan vatten igen, får hoppas att det regnar snart så man kan tvätta av sig lite...

Av lynx63 - 9 september 2015 15:57

HEJ vänner!    Med anledning av en bacill, så länkar jag inte till någon mera. Allt för att hindra smittspridning, sen får vi se om PENICILLINET verkar. Må alla få vara friska och krya nu då höstens vindar sveper fram. Lavendel står i full ...

Av lynx63 - 4 september 2015 19:08

HEJ   Vänner!  Nu är det fredag och jag ligger och tittar på en film/serie. Känner mig lat och lite frusen, här har det vart mellan 10-17 grader under dagen. Turbo sover bredvid mig och under sängen snarkar Gunnar. Lana ligger på mina ben...

Av lynx63 - 22 augusti 2015 15:33


HEJ Ja nu ska ni få se något som kom hem till mig idag. HURRA va jag blev glad. Förmodar att någon pippi har kvittrat att jag fyller år imorgon.      Så tusen miljoner med tack från mitt hjärta till era hjärtan. "Familjen A-B/J och Sokko...

Skapa flashcards